OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år skadar sig flera hundratusentals personer och gemensamt är att de flesta missar att hämta ut sin ersättning. Detta motsvarar6 miljarder kronor-varje år! Den största anledningen är att det helt enkelt är för komplexa processer och att man är beroende av såväl tid som kunskap för att klara sig igenom dessa.
Detta tar slut nu!
Vi är Insurello och vi har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar. Vi har redan hunnit etablera oss på marknaden och nu behöver vi dig som viktig kugge i hjulet för att expandera teamet och skala med ytterligare produkter och länder!
Vad har vi åstadkommit?
- Ca10000 personerhar redan använt sig av vår plattform och antalet användare växer per timme.
- Vi blev utnämnda tillÅrets start-up bolagi november 2017 (via Business Challenge, i konkurrens av 400 andra!)
- Vi har tagit in mer än10 miljoner kronorfrån ledande Venture Cap-fonder samt flera av Sveriges främsta affärsänglar, som inte bara lagt in pengar, utan även trovärdighet, nätverk och sin egna kompetens.
Här är vår hisspitch på 30 sekunder btw (vann även den tävlingen hos Nordea). https://www.youtube.com/watch?v=iVS-tulWEco
Om tjänsten
Vi vill ha medarbetare som kan hjälpa oss driva försäkringsärenden. Hos oss kommer du att varaen del av ett härligt kundserviceteam där vi har högt i tak och sätter stort värde på samarbete och att ha roligt tillsammans.
Det dagliga arbetet kommer att bestå av:
- Arbete utifrån ett CRM-verktyg och hantera ärenden (utbildning ingår)
- Ta kontakt medkunder och ta uppgifter rörande deras skador
- Svara på kundservicefrågor via mejl, chatt och telefon
- Ha kontakt med försäkringsbolag, vårdinrättningar och polismyndigheter
- Hjälpa oss driva fram affärsinsikter genom din kundkontakt
Detta görs alltså ur ett helt annat perspektiv än hos försäkringsbolagen, då vi vill hitta ytterligare ersättningar och försäkringar som kan vara gällande och således skapa ett stort värde för kunderna. Därför är det ett väldigt givande och kul arbete.Arbetet sköts under vanlig kontorstid.Till rollen som handläggare får du en utbildning inom försäkringsbranschen och våra interna system.
Vem är du?
Du ska vara noggrann, ha en härlig attityd och vara intresserad av att hjälpa folk. Utöver detta är du enperson som gillar att påverka din omgivning och sprida positiv energi. Tjänsten passar dig som gillar att nå uppsatta mål och har stark drivkraft.Utmärkt svenska och datorvana är ett krav. Du ska även kunna kommunicera på engelska. Det är meriterande om du talar ett tredje språk eller har tidigare erfarenhet av försäkringsbranschen.
Eftersom att vi är en start-up så finns det alltid möjlighet att vara med och forma och komma med idéer om hur vi kan bli bättre!
Kontaktpersoner på detta företaget
Elias
Johanna