Kundhandläggare

Kundhandläggare

Arbetsbeskrivning

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

ARBETSUPPGIFTER
Letar du efter en chans att få mer konkret erfarenhet inom bygglov och detaljplaner och gillar att ditt arbete präglas av att leverera god service?

I tjänsten som kundhandläggare ingår du i kundenheten som ansvarar för stadsbyggnadskontorets kundservice. Enheten skapades i oktober 2017 och ingår i avdelningen för Verksamhetsstyrning tillsammans med enheterna ekonomi, ärendeprocess, HR, kommunikation, kontorsservice och juridik. Tillsammans är vi cirka 50 medarbetare på avdelningen.

Inom kundenheten kommer du att ingå i ett team med nio medarbetare som svarar på frågor om nämndens verksamhet med koppling till detaljplaner, bygglov och vad som är på gång att byggas i staden. I din roll är du är ofta kundens första kontakt med Stadsbyggnadskontoret och för att kunna besvara de olika typer av frågor som kommer in på bästa sätt kommer du att få möjligheten att få utveckla en bred kompetens.

Din huvudsakliga uppgift är att guida våra kunder rätt via telefon och mejl varje vardag. När det inte är pandemi har vi även öppet för besök och vi finns på entréplan i byggnaden Traktören som ligger i centrala Göteborg. Som kundhandläggare har du även en viktig och aktiv roll i kontorets strategiska utvecklingsarbete i kund- och servicerelaterade frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom relevant område, exempelvis som bygglovhandläggare, byggnadsantikvarie eller byggnadsingenjör. Vidare har du något års arbetslivserfarenhet från serviceområdet och har du erfarenhet av kommunalt arbete och offentlighetsprincipen är det meriterande.

Vi söker dig som tycker om att arbeta med kunder och kundservice samt vill lära dig mer inom bygglov och detaljplaner. Du är en engagerad person, med starkt driv och en naturlig vilja till att se kundperspektivet. Du är trygg i dig själv, lyhörd och intresserad av människor vilket gör det lätt för dig att skapa förtroende och goda relationer. Du har även förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån komplex information för att kunna presentera det som är relevant och för kunden på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

I kundservice får du ständigt nya frågor så här har du chansen att lära dig nytt och utvecklas. Vi har ett högt tempo då vi hanterar en stor mängd kundkontakter dagligen, men du ingår i ett team som arbetar tillsammans för att skapa en balans mellan det höga tempot och att kunna ta en sak i taget. Vi stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden.

ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024