OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
ARBETSUPPGIFTER
Letar du efter en chans till ett arbete där du möter människor, får erfarenhet inom bygglovsprocessen och gillar att ditt arbete präglas av att leverera god service?
I tjänsten som kundhandläggare ingår du i kundenheten som ansvarar för Stadsbyggnadskontorets kundservice. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstyrning tillsammans med enheterna ekonomi, ärendeprocess, HR, kommunikation, kontorsservice och juridik. Tillsammans är vi cirka 50 medarbetare på avdelningen.
Inom kundenheten kommer du att ingå i ett team med 9 medarbetare som svarar på frågor om nämndens verksamhets som rör bland annat bygglov, detaljplaner och vad som är på gång att byggas i staden. I din roll är du är ofta kundens första kontakt med Stadsbyggnadskontoret.
Din huvudsakliga uppgift är att svara på frågor och guida våra kunder rätt via telefon och mejl varje vardag. Vi har även öppet för besök och finns på entréplan i byggnaden Traktören som ligger i centrala Göteborg. Som kundhandläggare har du även en viktig och aktiv roll i kontorets strategiska utvecklingsarbete i kund- och servicerelaterade frågor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning som bygglovhandläggare, byggnadsantikvarie, arkitekt eller motsvarande. Du har minst två års erfarenhet av att ha arbetat med kunder och/eller service. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunalt arbete och offentlighetsprincipen.
Du är en engagerad person, med starkt driv och en naturlig vilja till att se kundperspektivet. Du är trygg i dig själv, lyhörd och intresserad av människor vilket gör det lätt för dig att skapa förtroende och goda relationer. Du har även förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån komplex information för att kunna presentera det som är relevant och för kunden på ett enkelt och pedagogiskt sätt.
I kundservice får du ständigt nya frågor så här har du chansen att lära dig nytt och utvecklas. Vi har ett högt tempo då vi hanterar en stor mängd kundkontakter dagligen, men du ingår i ett team som arbetar tillsammans för att skapa en balans mellan det höga tempot och att kunna ta en sak i taget. Vi stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden.
ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.