OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensk Hypotekspension är ett helägt dotterbolag till Nordax Bank sedan 2019. Vi är tillsammans 16 kollegor, på våra tre kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö, som erbjuder lån till personer över 60 år. Det görs genom kapitalfrigöringskrediten Hypotekspension®, med bostadsrätt eller villa som säkerhet.
Faktum är att Hypotekspension© var den första krediten av detta slag i Sverige och har sedan introduktionen 2005 hjälpt över 12 000 kunder att få låna pengar. Nyligen flyttade Stockholmskontoret in till Nordax’s nyrenoverade kontor på Gävlegatan 22. Tillsammans är vi då cirka 300 medarbetare från Sverige, Norge, Finland och Tyskland som alla sitter samlade i Stockholms innerstad.
Det råder hög efterfrågan på vår produkt, vilket gjort att vi fått det angenäma problemet att vi behöver bli fler! Vi söker nu därför en Kundhandläggare med bolånelicens.
Om rollen
Du kommer som kundansvarig att hjälpa pensionärer och äldre personer från första intresse tills att de har fått lånet utbetalat. Du arbetar självständigt med kontakt via telefon och personliga möten. Vidare agerar du alltid professionellt och pedagogiskt med ett socialt bemötande, tydlighet mot kund och med en hög moralkompass. Du blir en del i ett litet sammansvetsat gäng kundansvariga.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Självständigt sköta kontakten med Bolagets kunder per telefon och genom personliga möten
- Representera Bolaget i marknadsföringssammanhang såsom exempelvis mässor.
- Sköta administrativ hantering av låneärenden från första kundkontakt till underskrift av lånehandlingar, enligt vid var tid gällande instruktioner.
- Hantera löpande kontakter med leverantörer såsom värderings- och mäklarföretag
- Delta i internutbildning av medarbetare
- Delta i utveckling och effektivisering av säljprocessen.
- En del resor till Göteborgs- och Malmö-kontoret
Större delen av din dag kommer bestå av att prata med kunder för att identifiera deras behov. Arbetet innebär även att granska kunders ekonomiska situationer och objekten som kunder äger- allt för att de ska få en positiv upplevelse genom hela processen. Du rapporterar till bolagets försäljningschef.
Vem vi tror att du är
Vi tror att du sitter på en liknande roll idag som exempelvis rådgivare på bank, mäklarassistent eller fastighetsmäklare och efterfrågar en ny utmaning inom kundservice! Vi söker dig med bolånekunskap och bolånelicens och som har en förmåga att skapa fantastiska kundrelationer över telefon. Som person är du administrativt lagd med en blick för detaljer och siffror. Du gillar ordning och reda och arbetar strukturerat mot dina uppsatta mål. Har du tidigare erfarenhet registervård är det ett plus.
Praktisk information:
- Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
- Fast lön 💰
- Arbetstider: 08:30 -17:00 (08:30-16:00 juni-augusti)
Vad händer nu?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amela Hadsvik, Talent Acquisition Specialist, på ext.amela.hadsvik@nordax.se.
Vi arbetar med forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser tar UC samt begär utdrag ur belastningsregistret.
Varmt välkommen med din ansökan!