OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka vatten och avfall AB strävar efter att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster för hållbar och kraftfull samhällsutveckling. Vi är ett helägt bolag av Nacka kommun, en av Sveriges mest innovativa kommuner som står inför en stark tillväxt de närmaste åren. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med en inspirerande arbetsmiljö där alla är delaktiga och har ett gemensamt ansvar för att utveckla Nacka vatten och avfall AB i enlighet med affärsidé, mål och strategier samt våra värderingar att vara professionella, nytänkande och hållbara.
Vi söker nu en kundhandläggare till vår kundgrupp.
Vi erbjuder dig möjligheter att utvecklas i en öppen och spännande miljö med engagerade kollegor. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus, mittemot Nacka Forum i öppna, moderna lokaler.
Beskrivning av uppdraget
Arbetet som kundhandläggare inom kundgruppen innebär att på ett lösningsorienterat och serviceinriktat sätt besvara kundernas frågeställningar per telefon och mail, samt hantera och följa upp de kundärenden som inte löses vid kundens första kontakt. Ärendena rör främst fakturor, abonnemang och beställningar och handläggs i ett verksamhetssystem med behjälpligt stöd från andra program i form av fastighets- och personregister samt geografiska informationssystem. Arbetet innebär också att man är en central nod för företaget och hjälper och fördelar interna ärenden. Arbetet kännetecknas av ett högt tempo i tätt samspel med övriga kundhandläggare.
Vem är du?
Du vill tillsammans med gruppen se till att Nacka vatten och avfalls kundmottagande blir ett föredöme i branschen. Du är orädd och nytänkande och ser och genomför förbättringar. Du har ett stort och outtröttligt fokus på att leverera bäst service till kund. Vidare har du en bra kommunikativ förmåga, ekonomisk förståelse och en hög arbetskapacitet.
Du har gymnasial utbildning och minst 3-års arbetslivserfarenhet från liknande roller. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Meriterande om du har arbetat med avfalls- och/eller VA-frågor tidigare. Meriterande är också om du har erfarenhet att svara på kundfrågor via sociala medier.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper så se till redan i ansökan att beskriva dem. Beskriv också på vilket sätt du kommer att ta dig an dessa uppgifter och på vilket sätt du kommer att bidra till att göra kundbemötandet ett föredöme.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
Kollektivavtal finns och individuell lönesättning tillämpas.
Nacka vatten och avfall erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Bjerkman
08 718 75 31
Frida Bjerkman
718 75 31
Jan Setréus
08 - 718 93 00
Fredrik Kristoffersen
08 - 718 91 57
Frida Bjerkman
08 - 718 75 31
Johan Lundin, Gruppchef Investeringsprojekt
08-718 86 63
Frida Bjerkman, HR-specialist
08-718 75 31
Mats Rostö, VD
070 431 96 29
Frida Bjerkman
08-718 75 31
Fredrik Kristoffersen, Ekonomiansvarig
08 - 718 91 57