Kundhandläggare till Nacka vatten och avfall AB

Kundhandläggare till Nacka vatten och avfall AB

Arbetsbeskrivning

Nacka vatten och avfall AB strävar efter att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster för hållbar och kraftfull samhällsutveckling. Vi är ett helägt bolag av Nacka kommun, en av Sveriges mest innovativa kommuner som står inför en stark tillväxt de närmaste åren. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där alla är delaktiga och har ett gemensamt ansvar för att utveckla Nacka vatten och avfall AB i enlighet med affärsidé, mål och strategier samt våra värderingar att vara professionella, nytänkande och hållbara.



Tillsammans arbetar vi för att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster.

Vår kundservice spelar en mycket viktig roll i det arbetet och vi behöver nu förstärka vårt team. Trivs du med att ge service över telefon och vill arbeta i en samhällsnyttig bransch i ett bolag med framåtanda och korta beslutsvägar – ta chansen att söka!


Vi erbjuder
Ett omväxlande arbete med frihet under ansvar, där du kan få utveckling i en bred och stimulerande roll med många olika kontaktytor och intressanta utmaningar. Vill du bli vår nya kollega så kommer du bli en del av ett härligt gäng bestående av sju kollegor med bra sammanhållning som drivs av ett stort engagemang. Vi är måna om att göra ett bra jobb, men för oss är det lika viktigt att ha kul ihop.


Ditt uppdrag som kundhandläggare
Vad är det vi gör? När en medborgare i Nacka kontaktar Nacka vatten och avfall är det du och dina kollegor i kundservicegruppen som är den våra kunder först möter och därav först i kedjan att hjälpa till. De flesta frågor inkommer via telefon eller mail och rör främst frågor om fakturor, avfallshantering, vattenmätaravläsningar och beställningar. Majoriteten av allt inkommande hanteras direkt av dig och dina kollegor på kundservice, vilket också innebär dokumentation i vårt system.

Som kundhandläggare hos oss sköter du administrativa arbetsuppgifter så som fakturering, kravhantering och hantering av återbetalningar till våra kunder. En viss del av rollen utgör även arbete med kommunikationsfrågor så som att göra uppdateringar på vår hemsida och inlägg på Facebook. Rollen är bred och då det pågår mycket utveckling inom vår bransch och hos oss som bolag kan du vara med och påverka, fördjupa dig inom våra områden och få möjlighet att själv utvecklas.


Din profil
Vi söker dig som vill att Nacka vatten och avfalls kundmottagande ska vara ett föredöme i branschen och du uppskattar att möta våra kunder på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Du har en avslutad gymnasieutbildning och ett par års arbetslivserfarenhet från att arbeta med kundservice över telefon. Då vi arbetar i fler olika system ser vi att du är en trygg datoranvändare och du får gärna ha tidigare erfarenhet av att arbeta med social media. Du har en mycket god kommunikativ förmåga att uttrycka dig, både på svenska och engelska i tal och skrift. 

För att axla rollen på ett effektivt sätt ser vi att du är självgående, proaktiv och du uppskattar en omväxlande vardag med bitvis högt tempo. Då arbetet är föränderligt och olika frågeställningar uppkommer under en arbetsdag behöver du därför vara lyhörd, flexibel och lösningsorienterad. Tack vare ditt tålamod och pedagogiska förmåga bygger du förtroende hos våra kunder. Du tycker om och har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en roll där kundbemötande via telefon står i fokus och där du även får organisera och administrera.  


Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vi sitter i nyrenoverade och moderna lokaler i Finntorp, i närheten av Sickla Köpkvarter med goda kommunikationer.

Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kan komma att genomföras innan anställning.

Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens slut, dock tidigast från 15 augusti. Självklart är du dock välkommen med din ansökan fram till sista ansökningsdag den 31 augusti 2022.      

 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Bjerkman
08 718 75 31
Frida Bjerkman
718 75 31
Jan Setréus
08 - 718 93 00
Fredrik Kristoffersen
08 - 718 91 57
Frida Bjerkman
08 - 718 75 31
Johan Lundin, Gruppchef Investeringsprojekt
08-718 86 63
Frida Bjerkman, HR-specialist
08-718 75 31
Mats Rostö, VD
070 431 96 29
Frida Bjerkman
08-718 75 31
Fredrik Kristoffersen, Ekonomiansvarig
08 - 718 91 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nacka vatten och avfall AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Granitvägen 13-17
None

Postadress

Granitvägen 13-17
Nacka, 13140

Liknande jobb


12 september 2024