OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska stadsplaneringen i Göteborgs Stad. Den ansvarar även för stadens reglering av bebyggelse, mark och vatten. Vi skapar förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet och en inbjudande offentlig miljö. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
I Göteborgs Stad arbetar vi utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av att möta olika människor, leverera god service och vill arbeta med stadsbyggnadsfrågor?
Kundenheten består av ett team med 9 medarbetare som svarar på frågor om stadsbyggnadsnämndens verksamhet. Du är ofta kundens allra första kontakt med stadsbyggnadsförvaltningen. Din huvudsakliga uppgift är att svara på frågor och guida våra kunder rätt via telefon och mejl och besök. Våra kunder är både privatpersoner och företagare med frågor om vad som gäller när man vill bygga nytt, om eller till. Vi guidar i Plan och bygglagen och vägleder kunderna för vad de behöver tänka på inför sin ansökan. Vi möter även kunder som undrar över byggande i staden och i sin närmiljö. Som Kundhandläggare har du även en viktig och aktiv roll i kontorets strategiska utvecklingsarbete i kund- och servicerelaterade frågor.
Tjänsten som Kundhandläggare ingår i kundenheten som ansvarar för stadsbyggnadsförvaltningens kundservice. Enheten ingår i avdelningen för Utveckling och styrning tillsammans med enheterna: IT, juridik, Kommunikation, Kvalitet och Ärendehantering. Tillsammans är vi cirka 50 medarbetare på avdelningen.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker detta vikariat har högskoleutbildning, gärna inom service eller stadsbyggnad. Du ska ha erfarenhet av servicearbete och god kommunikation på svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap inom plan och bygglagen samt offentlighetsprincipen.
Vi söker dig som har ett servicemindset, tycker om att arbeta med kunder, ser kundperspektivet och är lyhörd och intresserad av människor. Din öppenhet och positiva attityd skapar en välkomnande miljö där både kunder och kollegor känner sig sedda och uppskattade. Din förmåga att lyssna på andra och förstå deras behov är en nyckelkompetens. Du har god förmåga att prioritera och analysera en större mängd information för att kunna presentera det som är relevant för kunden.
Vi har ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans som ett team, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.