OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
UL Kundtjänst
Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 100 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, försäljning och kundtjänst.
Vår verksamhet
UL Kundtjänst är den del av vår verksamhet som finns till för våra kunder. Enhetens uppdrag formas efter kundens behov och arbetsuppgifterna är därför mycket varierande. Det är vi som ansvarar för att ge våra kunder assistans och service och det är viktigt att alla ska kunna känna sig väl bemötta av oss – alltid. Att jobba med något som berör så många varje dag är utmanande, ansvarsfullt och tillfredsställande. Att jobba hos oss innebär att du är med och bidrar till en attraktiv kollektivtrafik och ett ökat hållbart resande. Nu söker vi en noggrann och serviceinriktad kundinformatör för ett vikariat!
UL Kundtjänst ansvarar för att ge våra kunder service genom biljettförsäljning, trafikupplysning och trafikinformation. Vi har även hand om viss administration och information om sjukresor, ULs förseningsersättning, kundsynpunkter, reklamationer samt support av våra digitala försäljningskanaler. Vår kundtjänst hittar du på Uppsala Centralstation i vår butik UL Center och vi har kontakt med våra kunder i butiken samt via telefon, chatt, mejl, brev och även över Facebook Vi erbjuder dig en möjlighet att jobba på en arbetsplats med god arbetsmiljö, som ger utrymme för såväl personlig- som professionell kompetensutveckling.
Ditt uppdrag
Som kundinformatör är din huvuduppgift att ge våra kunder support och service via våra olika kommunikationskanaler, däribland chatt, telefon och mail.
Arbetsuppgifterna innefattar även att möta våra kunder i vår butik UL Center. Arbetet i butiken kan exempelvis handla om köp av biljetter, återköp, att informera kring trafik, och att hjälpa kunder att hantera UL-appen.
Vid behov kan det även ingå att hjälpa till med andra arbetsuppgifter på vår enhet såsom administration, handläggning och trafikinformation. Vi värdesätter teamet och ett gott samarbete där alla medarbetare jobbar för ömsesidig framgång. På hela vår förvaltning Trafik och Samhälle jobbar vi aktivt med bemötandefrågor och vi värnar om den varma och öppna stämningen på hela vår arbetsplats för hos oss ska alla trivas.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och har erfarenhet inom service med fokus på kundbemötande. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska. Du har lätt för att sätta dig in i olika system och kan själv aktivt söka dig till information. Det är meriterande om du är flerspråkig eller har tidigare erfarenheter av att ge kundservice i telefon, chatt eller på social media och/eller har tidigare erfarenheter av annan administration i kundhanteringssystem.
Din kompetens
Du är positiv, tillmötesgående och gillar att möta andra människor. Du är kvalitetsmedveten och i stressiga situationer klarar du av att vara lugn, stabil och kontrollerad. Du är självgående, nyfiken, ansvarsfull och gillar att arbeta i grupp och att vara en del av ett team.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor, du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt eftersom du har ett mycket bra kundfokus och du ser till verksamhetens bästa när du ger ett serviceinriktat och professionellt bemötande.
Vi erbjuder
Ett vikariat på heltid från den 2022-10-17 till den 2023-08-31 på vår centralt belägna arbetsplats UL Center på Uppsala Centralstation.
Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att du kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Därför erbjuder vi ett flexibelt önskemålsbaserat schemaläggningsverktyg där personalen själva lägger in de tider som de önskar jobba så möjlighet att påverka sina arbetstider finns. Vi har öppet alla dagar året runt, vardagar 6.00 till 22.00 och helger 08.00 till 22.00, vilket innebär både helg- och kvällsarbete.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Vill du veta mer?
Bitr. kundtjänstchef Meryem Karagöz, meryem.karagoz@regionuppsala.se, +46186122979
För Saco Monica Edling, monica.edling@akademiska.se
För Vision Christina Nordlund, 018-611 19 07, christina.nordlund@regionuppsala.se
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.