OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som tillsammans med oss inom Hållbarhetsförvaltningen vill bidra till att stärka och utveckla Gävleborgs län. Vi är ungefär 100 medarbetare som arbetar inom avdelningarna Folkhälsa och Hållbarhet, Infrastruktur och Samhällsplanering samt X-trafik (kollektivtrafik). Förvaltningen ansvarar för verkställande och utveckling av regionala
utvecklingsprogram som finns inom folkhälsa och social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet samt infrastruktur och samhällsplanering. All verksamhet bedrivs utifrån vår gemensamma värdegrund professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet och vår ambition är att ha arbetsplatser som präglas av jämställdhet och mångfald.
X-trafik organiserar både den regionala allmänna kollektivtrafiken och den särskilda kollektivtrafiken i länet. Kundservice är en av sex enheter inom X-trafik och ansvarar för trafikupplysning/kundtjänst, kundvård, biljettadministration och färdbeviskontroll. Inom Kundserviceenheten arbetar ett 15-tal medarbetare och hit söker vi nu en kundinformatör.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ge service och kundbemötande som sträcker sig långt utöver det vanliga och dessutom medverka till ett hållbart samhälle? Då kan kundinformatör på vår trafikupplysning vara jobbet för dig.
Som kundinformatör på X-trafik är ingen dag den andra lik. I mötet med våra kunder främst via telefon, men även via mail och digitala kanaler har du ansvar för att informera, hjälpa och vägleda varje kund i frågor som rör resor, trafik och biljetter. Du kartlägger kundens behov och föreslår anpassade lösningar samt är behjälplig med att lotsa kunden genom nya möjligheter avseende reseplanering, biljettköp och digitala kanaler.
Du är X-trafiks ansikte utåt och hanterar alla förekommande frågor, såsom önskemål, synpunkter, förbättringsförslag och reklamationer. En viss del administration och handläggning av ärenden ingår i tjänsten.
Som kundinformatör blir du en viktig kugge i X-trafiks kundserviceteam. Arbetstiden varierar, men är förlagd måndag-fredag mellan kl 06.00-18.00.
KVALIFIKATIONER
Som kundinformatör behöver du ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt förmåga att arbeta bra med andra människor. Du är en person som tar ansvar för din uppgift och som planerar, organiserar samt prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare ser vi att du är lojal till uppdraget med en god muntlig kommunikativ och språklig analytisk förmåga samt är en person som ser möjligheterna i förändringar. Vi ser att du delar vår uppfattning om att resandet i länet är en viktig framtidsfråga för regionen och du förstår att ditt uppdrag handlar om hållbarhet och samhällsutveckling.
Vi söker dig med gymnasial utbildning som har tidigare erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete. Vidare att du har erfarenhet av att formulera dig på sociala medier. Vi ser att du har mycket goda datakunskaper samt förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap om flera språk. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.