OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
X-trafik ansvarar för kollektivtrafiken i Gävleborgs län och är en avdelning i Hållbarhetsförvaltningen på Region Gävleborg. X-trafik bedriver till största del sin verksamhet i Söderhamn. Vi arbetar med tydliga mål där en av framgångsfaktorerna är engagerade medarbetare.
Du kommer att bli en av cirka 50 medarbetare som har i uppdrag att utveckla och samordna kollektivtrafik för så många människor som möjligt – för ett hållbart resande i Gävleborg.
Placeringen är på enheten Kundservice som ansvarar för trafikupplysning/kundtjänst, kundvård, biljettadministration, biljettkontroll och system.
Välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ge service och kundbemötande som sträcker sig långt utöver det vanliga och dessutom medverka till ett hållbart samhälle? Då kan vår kundtjänst vara jobbet för dig.
Som kundinformatör på X-trafik är ingen dag den andra lik. I mötet med våra kunder via telefon, mail och digitala kanaler har du ansvar för att informera, hjälpa och vägleda varje kund i frågor som rör resor, trafik och biljetter. Du kartlägger kundens behov och föreslår anpassade lösningar, du är behjälplig med att lotsa kunden genom nya möjligheter avseende reseplanering, biljettköp och digitala kanaler. Du är X-trafiks ansikte utåt och hanterar alla förekommande frågor, så som önskemål, synpunkter, förbättringsförslag och reklamationer. En stor del administration och handläggning av ärenden ingår i tjänsten. Arbetstiden varierar, men är förlagd måndag-fredag mellan kl 06.00-18.00.
KVALIFIKATIONER
För att trivas i den här rollen är det viktigt med en mycket god social förmåga och en utpräglad känsla för service. Du har en inre drivkraft som gör att du alltid är beredd att ge det lilla extra och målet 100 % nöjda kunder är en självklar målsättning för dig. Du ser möjligheter och tar ett helhetsansvar för de frågor som landar hos dig.
Du delar vår uppfattning om att resandet i länet är en viktig framtidsfråga för regionen, och du förstår att ditt uppdrag handlar om hållbarhet och samhällsutveckling.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete och direktkontakt med kunden. Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift, har självklart mycket goda datakunskaper och kan lätt sätta dig in i nya system och it-tekniska lösningar. Det är meriterande om du har kunskap av flera språk.
ÖVRIGT
-----------------------------------------------------------
Region Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreas Eriksson, Avdelningschef
0270-741 35, 070-698 15 66
Göran Unger, Avdelningschef
070-332 63 76
Andréas Eriksson, Enhetschef
0270-741 35, 070-698 15 66
Peter Kollin, Hållbarhetsdirektör
072-207 53 43
Hanna Höghielm, tf Hållbarhetsdirektör
026-15 83 09
Helena Eklind, Teamledare
0270-741 55, 072-513 21 01
Jenny Bergström, Enhetschef
070-228 75 34, 0270-741 24
Hanna Höghielm, Hållbarhetsdirektör
026-15 83 09
Emma Mårtensson, Tf avdelningschef
026-53 11 81
Camilla Larssen, Folkhälsoutvecklare
026-27 92 77