Kundinformatör till länstrafikens kundcenter, timanställning

Kundinformatör till länstrafikens kundcenter, timanställning

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Länstrafiken Kronoberg är en förvaltning inom Region Kronoberg. Vårt uppdrag är att bidra till goda resmöjligheter i länet genom att erbjuda en väl fungerande allmän kollektivtrafik samt särskild kollektivtrafik för de kommuner som gett oss i uppdrag att upphandla/utföra färdtjänst och skolresor.
Länstrafiken utför över 10 miljoner resor om året inom den allmänna kollektivtrafiken och vårt övergripande mål är att vi ska få fler och nöjdare kunder.

ARBETSUPPGIFTER
Vi som arbetar på kundcenter tycker om att ge Länstrafiken Kronobergs kunder god service på ett professionellt sätt. Vi är företagets ansikte utåt och med vår kompetens skapar vi förtroende och trygghet för våra resenärer.
För att våra kunder skall kunna använda våra tjänster är det viktigt att vi är tillgängliga vid kassan och på telefon för biljettförsäljning och för att ge grundläggande trafikinformation.
Det ingår även administrativa uppgifter som att svara på kundärenden, redovisning av försäljning samt samarbete med övriga avdelningar och entreprenörer inom länstrafiken.

KVALIFIKATIONER
I rollen på kundcenter behöver du ha grundläggande kunskap inom våra olika produkter för att kunna ge våra kunder den service man förväntar sig av oss.
Vi söker dig som:
• Intresserar dig för kollektivtrafik och förstår hur vår trafik hänger samman med omvärlden.
• Har god språklig förmåga i svenska och engelska i tal och skrift samt mycket lätt för att uttrycka dig på engelska och gärna ytterligare ett språk.
• Gillar utmaningen i att hantera våra kunder med god och snabb service.
• Tycker om att prata med kunder som har ett varierande behov.
• Har ett lugnt och samarbetsvilligt sätt gentemot kunder och kollegor.
• Kan ge god service även i stressiga situationer.
• Har mycket god vana att jobba med datorer.
• Har försäljningsvana.
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024