Kundinformatör till Länstrafikens kundcenter, Växjö

Kundinformatör till Länstrafikens kundcenter, Växjö

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Länstrafiken Kronoberg är en förvaltning inom Region Kronoberg. Vårt uppdrag är att bidra till goda resmöjligheter i länet genom att erbjuda en väl fungerande allmän kollektivtrafik samt särskild kollektivtrafik för de kommuner som gett oss i uppdrag att upphandla/utföra färdtjänst och skolresor.
Länstrafiken utför över 10 miljoner resor om året inom den allmänna kollektivtrafiken och vårt övergripande mål är att vi ska få fler och nöjdare kunder.

ARBETSUPPGIFTER
Vi som arbetar på kundcenter tycker om att ge Länstrafiken Kronobergs kunder god service på ett professionellt sätt. Vi är företagets ansikte utåt och med vår kompetens skapar vi förtroende och trygghet för våra resenärer.
För att våra kunder skall kunna använda våra tjänster är det viktigt att vi är tillgängliga vid kassan och på telefon för biljettförsäljning och för att ge grundläggande trafikinformation på både svenska och engelska.
Det ingår även uppgifter som att svara på kundärenden och redovisa försäljning. För att lyckas i vårt uppdrag behöver vi också ha ett nära samarbete med övriga avdelningar och entreprenörer inom länstrafiken.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:

• Har lägst gymnasieutbildning
• Har gedigen erfarenhet av arbete med försäljning och kundbemötande
• Har mycket god språklig förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift
• Har erfarenhet av arbete med olika datasystem och applikationer samt förmåga att lära dig nya system
• Gillar utmaningen i att ge våra kunder god och snabb service och att vara flexibel i att möta kundernas varierande behov
• Har ett lugnt och samarbetsvilligt sätt gentemot kunder och kollegor
• Kan ge god service även i stressiga situationer
• Intresserar dig för kollektivtrafik och vill förstå hur vår trafik hänger samman med omvärlden

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024