OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vi på Kundcenter finns till för att kunna ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig till oss dygnet runt alla dagar om året, för att få hjälp med sina ärenden. Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare i regionen. Detta gör att det är en enorm bredd av ärenden som vi tar emot och våra kundinformatörer har en god kunskap om vår stora organisation. Vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet.
Kundcenter hanterar cirka 60 uppdrag av olika karaktär så som generella och återkommande frågor, specialistuppdrag och felanmälningar. Vi hanterar även beställningar, bokningar, reklamationer och andra administrativa uppdrag. Majoriteten av våra ärenden kommer via telefon och vi hanterar cirka 500 000 inkommande samtal per år. Vi tar även emot ärenden via funktionsbrevlådor och chatt.
Vår verksamhet är under ständig utveckling och vi får kontinuerligt in nya uppdrag, vilket gör att vi fortsätter växa som enhet. Här får du möjlighet att utveckla både dig själv och verksamheten i stort. Idag är vi 50 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund. Vårt arbete genomsyras av Region Skånes värderingar Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt, både i mötet med kund och i samarbetet med varandra. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som blivande kollega står bakom och kan identifiera dig med dessa värderingar.
ARBETSUPPGIFTER
Vi ser nu fram emot att välkomna nya kundinformatörer till oss för nattjänstgöring!
Ditt arbete innebär kundmöten via telefon och skriftlig ärendesupport för kollegor, patienter, medborgare, underleverantörer, myndigheter och politiker. Som kundinformatör är du ansiktet utåt för vår förvaltning, Regionservice, och länken mellan våra kunder och serviceenheterna. Då flertalet av våra ärenden tas emot via telefon är det viktigt att du trivs med denna typ av kundkontakt. I vårt arbete möter vi kunder i olika situationer, ibland stressade och frustrerade, och det finns inte alltid givna tillvägagångssätt. Detta ställer krav på en kreativ lösningsförmåga, vilket vi ser som spännande och utmanande - det hoppas vi att du också gör!
En stor del av vårt dagliga arbete sker i olika system för de olika servicefunktionerna. Eftersom vi arbetar med många system är det viktigt att du har lätt för att sätta dig in i dessa och trivs i en arbetsmiljö där du sitter med olika skärmar, i flertalet system som du skiftar och prioriterar mellan.
För att ge dig som kundinformatör en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete, får du en introduktions- och vidareutbildning inom kundkommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap. Vi är även måna om att skapa tydlighet kring våra mål och att följa upp våra medarbetares kompetensutveckling, vilket vi gör genom samlyssning och uppföljning av statistik.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som älskar kundservice! Att sätta kunden i centrum och att i alla lägen leverera en mycket god service är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikationsförmåga. Du drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. För att lyckas i rollen krävs även att du tar stort eget ansvar, är självgående samt kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Därtill är du effektiv i ditt arbete, stimuleras av förändring och har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna.
Gällande de formella kraven så välkomnar vi dig med godkänd gymnasieutbildning samt goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Därtill har du tidigare erfarenhet från arbete inom kundservice, reception, callcenter eller annat serviceyrke. Då vårt arbete till stor del sker digitalt, är det också av stor vikt att du har lätt för att sätta dig in i och arbeta i olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete i flera olika stödsystem.
I denna rekrytering tillämpas löpande urval och vi kommer att genomföra intervjuer löpnade. Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87