OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vi inom område Kundcenter finns till för att kunna ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig till oss dygnet runt alla dagar om året, för att få hjälp med sina ärenden. Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare i regionen. Vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet. Vår verksamhet är under ständig utveckling och vi får kontinuerligt in nya uppdrag, vilket gör att vi fortsätter att växa som område. Idag är vi cirka 120 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund.
Växeln besvarar de samtal som kommer in, både från medborgare och från vård-och administrativ personal, när de ringt något av Region Skånes växelnummer. Samtalen tas emot och hanteras, utifrån ärendets karaktär, genom hänvisning eller vidareförmedling. Vi hanterar även mindre växeluppdrag för andra enheter och förvaltningar inom Region Skåne och bistår med vissa administrativa tjänster. Detta kan vara bland annat akut vidarekoppling av telefoni, akut uppdatering av jourlista utanför kontorstid, samt information vid förändrat beredskapsläge på sjukhusen i Region Skånes regi. På växeln är vi cirka 30 medarbetare, uppdelade under två teamledare.
Vårt arbete genomsyras av Region Skånes värderingar Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt, både i mötet med kunder och i samarbetet med varandra. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som blivande kollega står bakom och kan identifiera dig med dessa värderingar.
ARBETSUPPGIFTER
Nu har vi möjlighet att välkomna två nya kundinformatörer till oss!
I rollen som kundinformatör kommer du arbeta med ett stort växeluppdrag och är första kontakten för den inringande, såväl internt som externt. Majoriteten av våra ärenden tas emot via telefon och därför är det viktigt att du trivs med denna typ av kundkontakt. Vi hanterar ungefär 150 000 samtal i månaden. Belastningen kan periodvis vara hög, du hanterar ett stort antal samtal där du behöver kunna leverera god service på kort tid. Därför ställs det krav på hög stresstålighet, ansvarstagande, hög effektivitet utan avkall på professionellt bemötande mot den inringande. I rollen kan också enklare administrativa uppgifter komma att ingå.
För att ge dig som kundinformatör en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete, får du en introduktionsutbildning som bland annat berör kommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap. Vi är även måna om att skapa tydlighet kring våra mål och följa upp våra medarbetares kompetensutveckling, vilket vi gör genom kontinuerlig medlyssning, coachning och utveckling.
Arbetstiderna är varierande och förläggs mellan 06:30 - 21:15. Tjänsten innebär även helgtjänstgöring cirka var femte helg. I den här rekryteringen söker vi kandidater för en tidsbegränsad anställning på sex månader och en till en tillsvidaretjänst.
KVALIFIKATIONER
Nu välkomnar vi dig med godkänd gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du har tidigare erfarenhet från arbete inom kundservice, reception, callcenter eller administration. Då vårt arbete helt och hållet sker digitalt krävs det att du har god datorvana och har lätt för att sätta dig in i och arbeta i olika digitala system.
Har du tidigare erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård ser vi det som fördelaktigt. Därtill är tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig sektor, gärna i en serviceroll, ett plus. Vi ser det som positivt om du har arbetat med telefonen som arbetsverktyg och därmed vet med dig att du trivs i den rollen, på till exempel ett kontaktcenter, kundtjänst eller motsvarande. Om du har erfarenhet av ACE/Callguide ses även det som meriterande.
Vi söker dig som är serviceinriktad. Att sätta kunden i centrum och att i alla lägen leverera en mycket god service är något som faller sig naturligt för dig. Du har en god kommunikationsförmåga och du drivs av att nå resultat för att skapa en hög kundnöjdhet. Du ser värdet av ett gott samarbete och förstår att du är en viktig medarbetare i den större helheten. Du bidrar till ett gott teamarbete genom din flexibilitet och ditt engagemang i arbetet. För att bli framgångsrik i rollen förutsätter vi att du tar ett stort eget ansvar, är självgående och kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Vi värdesätter och arbetar efter vår värdegrund som säger att vi ska vara välkomnande, drivande samt visa omtanke och respekt för våra patienter och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi planerar för intervjuer den 3:e samt 4:e januari.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87