OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.
X-trafik är en avdelning i Trafik-, kultur- och folkhögskoleförvaltningen inom Region Gävleborg som är kollektivtrafikmyndighet i Gävleborgs län. Uppdraget är att utveckla och samordna kollektivtrafiken för så många människor som möjligt för en hållbar framtid X-trafik är organiserad i fem enheter. Enheten Kund och försäljning har som främsta uppdrag att få fler människor att resa med kollektivtrafiken genom att förändra beteenden och attityder. Inom enheten arbetar 18 medarbetare med kundservice, kommunikation, utveckling av köpkanaler, biljettadministration samt biljettkontroll. Vi söker nu en kundinformatör till vårt kundserviceteam som tar hand om kunden före, under och efter resan.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ge service och kundbemötande som sträcker sig långt utöver det vanliga och dessutom medverka till ett hållbart samhälle? Då kan kundinformatör på X-trafiks kundservice vara jobbet för dig.
Som kundinformatör kommer du bland annat att arbeta med
• att vägleda och informera kunder via telefon, sociala medier och mail i frågor som rör resor, trafik och biljetter
• kartlägga kundens behov och föreslå anpassade lösningar samt vara behjälplig med att lotsa kunden genom nya möjligheter avseende reseplanering, biljettköp och digitala kanaler
• hantera alla förekommande frågor, såsom önskemål, synpunkter, förbättringsförslag och reklamationer
• en viss del administration och handläggning av ärenden
Som kundinformatör är ingen dag den andra lik, du är X-trafiks ansikte utåt och blir en viktig kugge i vårt kundserviceteam på fem personer.
Uppdraget är tidsbegränsat och sträcker sig under 8 månader. Kundservice har just nu öppet måndag-fredag mellan kl. 06.00-18.00 och arbetstiden varierar där emellan. Denna tjänst innebär att du arbetar heltid varannan vecka enligt ett förbestämt schema och är ledig varannan vecka.
Läs mer om våra olika förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en mycket god social förmåga och en utpräglad känsla för service. Som kundinformatör har du både vilja och förmåga att hjälpa kunder samt kunna arbeta bra tillsammans med andra människor.
I rollen som kundinformatör ska du
• ha gymnasial utbildning samt tidigare erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete
• ha goda datakunskaper samt lätt för att sätta dig in i tekniska system
• ha mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.
Förvaltningen Trafik, kultur och folkhögskolor samlar vårt arbete med länets kollektivtrafik, kultur samt utbildning och folkbildning. Vi som arbetar här ser till att tåg och bussar rullar, att Gävleborg har ett aktivt kulturliv och att den som vill, kan utbilda sig, växa och utvecklas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.