OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
X-trafik är en avdelning i Hållbarhetsförvaltningen inom Region Gävleborg som är kollektivtrafikmyndighet i Gävleborgs län. Uppdraget är att utveckla och samordna kollektivtrafiken för så många människor som möjligt för en hållbar framtid.
X-trafik, med totalt 60 medarbetare, är organiserad i fem enheter. Enheten Kund och försäljning har som främsta uppdrag att få fler människor att upptäcka och resa med kollektivtrafiken. Inom enheten arbetar 18 medarbetare med kundservice, kommunikation, utveckling av köpkanaler, biljettadministration samt biljettkontroll.
Vi söker nu en kundinformatör till vårt kundserviceteam som tar hand om kunden före, under och efter resan. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt och ödmjukhet, öppenhet och ärlighet samt professionalism och ansvar. Vårt kontor ligger i Söderhamn.
Välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ge service och kundbemötande som sträcker sig långt utöver det vanliga och dessutom medverka till ett hållbart samhälle? Då kan kundinformatör på vår kundservice vara jobbet för dig.
Som kundinformatör på X-trafik är ingen dag den andra lik. Vårt kundserviceteam möter kunder via sociala medier, telefon och mail där vi informerar och vägleder varje kund i frågor som rör resor, trafik och biljetter. Du kartlägger kundens behov och föreslår anpassade lösningar samt är behjälplig med att lotsa kunden genom nya möjligheter avseende reseplanering, biljettköp och digitala kanaler.
Du är X-trafiks ansikte utåt och hanterar alla förekommande frågor, såsom önskemål, synpunkter, förbättringsförslag och reklamationer. En viss del administration och handläggning av ärenden ingår i tjänsten.
Uppdraget är tidsbegränsat och sträcker sig under 18 månader. Som kundinformatör blir du en viktig kugge i X-trafiks kundserviceteam på fem personer. Arbetstiden varierar, men är just nu förlagd måndag-fredag mellan kl. 06.00-18.00.
KVALIFIKATIONER
Som kundinformatör behöver du ha en mycket god social förmåga och en utpräglad känsla för service. Du måste ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa kunderna samt kunna arbeta bra tillsammans med andra människor. Du har en inre drivkraft som gör att du alltid är beredd att ge det lilla extra och målet 100 procent nöjda kunder är en självklar målsättning för dig. Du ser möjligheter och tar ett helhetsansvar för de frågor som landar hos dig.
Vi söker dig med gymnasial utbildning som har tidigare erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete.
Du bör ha goda datakunskaper samt lätt för att sätta dig in i tekniska system. Det är viktigt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.