OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vi på kundcenter finns till för att kunna ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig tills oss dygnet runt alla dagar om året för att få hjälp med sina ärenden. Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare i regionen. Detta gör att vi tar emot en enorm bredd av ärenden och du får en god kunskap inom vår stora organisation. Vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet.
Kundcenter hanterar cirka 40 uppdrag av olika karaktär som:
• Generella/enkla återkommande frågor
• Specialistuppdrag
• Felanmälan
• Beställningar/Bokningar
• Reklamation
• Administrativa uppdrag
Dessa inkommer via olika kanaler såsom telefon, funktionsbrevlådor och chatt. Majoriteten av ärendena kommer via telefon och vi hanterar cirka 470 000 inkomna samtal per år.
Vår verksamhet är under ständig utveckling och vi får kontinuerligt in nya uppdrag vilket gör att vi fortsätter växa som enhet. Här får du möjlighet utveckla både dig själv och verksamheten i stort. Idag är vi cirka 45 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund. Hos oss genomsyrar Region Skånes värderingar ”Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt” allt vårt arbete, både i mötet med kund och i samarbeten med varandra. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som blivande kollega står bakom och kan identifiera dig med dessa värderingar.
ARBETSUPPGIFTER
Vi fortsätter växa och välkomnar nya kollegor till vårt team!
Vi kan erbjuda en tillsvidareanställning och sex vikariat på sex månader med eventuell möjlighet till förlängning samt en timanställning. I din ansökan kan du kryssa för vilken/vilka tjänster du är intresserad av att söka.
Ditt huvudsakliga uppdrag är att ta emot beställningar, bokningar, felanmälningar samt svara på frågor, en så kallad första linjens support. Arbetet innebär dagliga kundmöten via telefon- och skriftlig ärendesupport med bland annat kollegor, patienter, medborgare, underleverantörer, myndigheter och politiker.
Som kundinformatör är du ansiktet utåt för vår förvaltning Regionservice och länken mellan våra kunder och våra serviceenheter. Då flertalet av våra ärenden tas emot via telefon så är det viktigt att du trivs med denna typ av kundkontakt. I vårt arbete möter vi kunder i olika situationer (som kan vara stressade och frustrerade) där det inte alltid finns färdiga tillvägagångssätt, vilket kräver att vi tänker kreativt för att hitta lösningar. Detta ser vi som spännande och utmanande - det hoppas vi att du också gör!
En annan viktig del i vårt dagliga arbete är våra system för de olika servicefunktionerna. Eftersom vi arbetar med så många system är det viktigt att du lätt sätter dig in i dessa och trivs i en arbetsmiljö där du sitter med olika skärmar, i flertalet system som du skiftar och prioriterar mellan.
För att ge dig som kundinformatör en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete, kommer du att få en omfattande introduktions- och vidareutbildning inom kundkommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap. Vi är även måna om att skapa tydlighet för våra mål och följa upp våra medarbetares kompetensutveckling, vilket görs bland annat genom samlyssning och uppföljning av statistik.
Samtliga tjänster är på heltid. Det är varierade arbetstider med tjänstgöring dag/kväll/helg, arbetspassen är förlagda någon gång under mellan 6.30-20.30. För nattbemanningen har vi schemalagd nattpersonal. Schemat är förlagd under sexveckorsintervaller och det finns ofta möjlighet att byta arbetspass med kollegor vid behov.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som älskar kundservice! Att sätta kunden i centrum och att i alla lägen leverera en mycket god service är något som faller sig naturligt för dig och du är en fena på kommunikation. Du drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet.
För att lyckas i rollen tar du ett stort eget ansvar i din arbetsroll, är självgående och kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Du är effektiv i ditt arbete, stimuleras av förändring och har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna.
För att vara aktuell för tjänsten som kundinformatör hos oss vill vi att du har godkänd och avslutad gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Därtill har du tidigare erfarenhet från arbete inom kundservice, reception, callcenter eller annat serviceyrke via telefon. Då vårt arbete sker till stor del digitalt, är det av mycket stor vikt att du har lätt att ta till dig och arbeta i olika system. Har du systemvana från kundtjänstarbete i flera olika stödsystem är det en fördel. Även arbetslivserfarenhet inom Region Skåne är meriterande för tjänsten.
Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Regionservice viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att våra patienter ska få en god och säker omvårdnad. Tillsammans skapar vi attraktiva och professionella servicelösningar med målet att tillfredsställa våra kunder och uppdragsgivare. Vi är 1 900 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Regionservice verkar i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden, fungerande logistik och optimal serviceleverans påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag att ge patienterna god och säker vård.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87