Kundinformatörer till växeln på kundcenter i Lund

Kundinformatörer till växeln på kundcenter i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vi inom området kundcenter finns till för att kunna ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig till oss dygnet runt alla dagar om året, för att få hjälp med sina ärenden. Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare i regionen. Vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet.

Vår verksamhet är under ständig utveckling och vi får kontinuerligt in nya uppdrag, vilket gör att vi fortsätter växa som område. Idag är vi cirka 65 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund. Vi tar med glädje över Region Skånes växel från och med 1 april 2022. För detta välkomnar vi nya medarbetare till vårt nya spännande uppdrag. Det här är en nystartad enhet inom Kundcenter där vi kommer hantera ett spännande växel-uppdrag.

Vårt arbete genomsyras av Region Skånes värderingar Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt, både i mötet med kund och i samarbetet med varandra. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som blivande kollega står bakom och kan identifiera dig med dessa värderingar.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundinformatör hos oss kommer du arbeta i en storväxel och är första kontakten för den inringande, såväl internt som externt, och då majoriteten av ärendena tas emot via telefon är det viktigt att du trivs med denna typ av kundkontakt. Vi har totalt 13 svarsställen och hanterar ungefär 160.000-170.000 samtal i månaden.

Belastningen på växeln kan periodvis vara hög, där du hanterar ett stort antal samtal där du behöver kunna leverera god service på kort tid. Därför ställs det krav på hög stresstålighet, ansvarstagande, hög effektivitet utan avkall på professionellt bemötande mot den inringande.

För att ge dig som kundinformatör en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete, får du en introduktionsutbildning, till exempel i kommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap. Vi är även måna om att skapa tydlighet kring våra mål och följa upp våra medarbetares kompetensutveckling, vilket vi gör genom medlyssning och uppföljning av statistik.

I rollen kan också enklare administrativa uppgifter komma att ingå. Vi har varierade arbetstider som sträcker sig från tidig morgon till sen kväll, och vår verksamhet är igång årets alla dagar.

Schemat är förlagt under intervaller på sex veckor med möjlighet att byta arbetspass med kollegor vid behov.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig med godkänd gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Därtill vill vi att du tidigare arbetat med telefonen som arbetsverktyg och vet med dig att du trivs och fungerar i den rollen, till exempel på ett callcenter, kundtjänst eller motsvarande.

Då vårt arbete helt och hållet sker digitalt, krävs även datorvana och det är av stor vikt att du har lätt att sätta dig in i och arbeta i olika system. Vi arbetar i ACE/Callguide, erfarenhet av detta system anses därför meriterande.

Vi söker dig som brinner för service. Att sätta kunden i centrum och att i alla lägen leverera en mycket god service är något som faller sig naturligt för dig. Du har en god kommunikationsförmåga och du drivs av att nå resultat.

För att bli framgångsrik i rollen förutsätter vi att du tar ett stort eget ansvar, är självgående och kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Vidare är du effektiv, stimuleras av förändring och är flexibel i arbetet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Regionservice
  • 6 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2021
  • Ansök senast: 20 september 2021

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Dockplatsen 26
Malmö, 20525

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024