OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Insikter och Analys är en relativt nybildad enhet hos vår kund som är en storbank, vars uppgift är att ta fram insikter som ligger till grund för att banken ska kunna skapa fantastiska kundupplevelser för bankens kunder oavsett mötesplats. I rollen som Kundinsiktsanalytiker kommer du arbeta i en grupp som består av fler Kundinsiktsanalytiker och digitalanalytiker. En stor del av arbetet sker tvärfunktionellt i tätt samarbete med andra analysavdelningar. Rollen som Kundinsiktsanalytiker innebär att du i tätt samarbete med ett insiktsteam, UX-designers, kontorsrörelse, produktägare och kommunikationsavdelning driver kundinsiktsarbetet, som är grunden i bankens kundcentrerade utveckling och som behövs för att förädla och förfina bankens företagskundgrupper. Du kommer ha ansvar för att utforma bankens blivande företagsmålgrupper samt för att samla insikter kring dem. Insiktsinsamlingen görs tillsammans med flera andra avdelningar, där du har ansvar för helheten och kundundersökningar. Kundinsiktsanalytikern ansvarar för att göra analyser och rekommendationer på både kund- och produkt nivå. Analyserna ska sedan på ett enkelt sätt kommuniceras vidare ut i organisationen, så banken kan fatta beslut om lämpliga kundcentrerade aktiviteter. Arbetet kommer ske på en strategisk nivå.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Du har en akademisk bakgrund med kvantitativt fokus.
- Du har gedigen erfarenhet av företagskunder och deras behov.
- Du har erfarenhet från arbete med segmentering.
- Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och Power Point.
- Du är flytande i svenska och engelska.
- Meriterande är erfarenhet från BI-verktyg och andra analysverktyg.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Kundinsiktsanalytiker söker vi dig som är självgående, kommunikativ och som vill bidra till strålande kundupplevelser. Du har ett genuint intresse för att analysera och förstå bankens kunders beteenden. Du har en god analytisk förmåga och kan dra slutsatser och ta fram rekommendationer baserat på insikter. Vidare så är du flexibel och kan hantera en föränderlig värld på ett bra sätt samt en relationsbyggare som har lätt för att samarbeta med andra.
Lön
Lön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid och kontorstider. Vår kund önskar start i oktober och uppdraget förväntas löpa till 2023-04-25, med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande och annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdatum. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval. Välkommen med din ansökan!