OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
Kommunikationsavdelningen har det strategiskt övergripande ansvaret för kommunikationen inom kommunkoncernen. Vårt främsta mål är att öka förtroendet för våra verksamheter samt öka gävlebornas möjligheter att påverka och vara delaktiga i Gävles utveckling och framtid.
Kommunikationsavdelningen erbjuder även specialiststöd i olika frågor som varumärke, mediehantering, sociala medier, visuell gestaltning och kommunikationsplanering.
Kundtjänsten är en enhet inom kommunikationsavdelningen som erbjuder samlad kommunal service under ett och samma tak. Vi lotsar dig till rätt person eller hjälper till att finna det du söker. Vi arbetar idag tillsammans med sektorernas handläggare och experter efter begreppet "En väg in".
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till att våra kommuninvånare får bästa möjliga service? Sök då tjänsterna som kundkommunikatörer i Gävle kommuns kundtjänst och gör Gävle kommunikativt tillsammans med oss!
Vi söker nu två kundkommunikatörer till kundtjänsten. Den ena tjänsten har som sitt huvudsakliga specialistområde inriktning mot omvårdnad och socialtjänst och den andra inom barnomsorg, utbildning och framför allt mot vuxenutbildning.
Som kundkommunikatör i ett team ska du tillsammans med dina kollegor ge den bästa möjliga servicen till de kommuninvånare som kontaktar kundtjänsten. Det gör du genom att besvara inkommande frågor via telefonsamtal, e-post och i sociala medier. Du deltar även i personliga möten och ger support i kommunens e-tjänster.
Du arbetar med information och vägledning och hanterar och fördelar ärenden i kommunens kundtjänstsystem. Du är också delaktig i möten med verksamhetsansvariga inom respektive sektor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieexamen. Du har minst tre års erfarenhet inom ett serviceyrke där dina huvudsakliga arbetsuppgifter har varit att vägleda och ge information och support till kunder. För att lyckas i rollen ska du ha goda kunskaper av att arbeta i olika digitala system och kunna navigera vant i olika digitala miljöer. Vi ser också gärna att du är van användare av olika sociala medier främst Facebook. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i kundtjänst så ser vi det som meriterande.
Då tjänsterna är specialiserade inom olika områden ser vi gärna att du har arbetslivserfarenhet inom något av följande områden:
- Äldreomsorg, individ-och familjeomsorg, funktionsnedsättning och/eller har arbetat i andra yrken med att stödja personer i utsatta situationer.
Eller
- Barnomsorg, utbildning och framför allt vuxenutbildningsfrågor.
God service och ett bra bemötande i alla situationer är en självklarhet för dig. Du har förståelse för andras situation, du lyssnar och visar hänsyn. Du är en person som inger förtroende, skapar tilltro och tillit. Du har en förmåga att sprida lugn och stabilitet. Du trivs med att arbeta i team och har ett prestigelöst förhållningssätt i samarbete med andra.
Din förmåga att leverera resultat är hög, både vad det gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du hittar alternativa lösningar på uppkomna problem.
Du är en god kommunikatör som kan formulera dig och samspela med andra, såväl i tal som skrift både i svenska och engelska. Du anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
Enhetschef Kommunikationsavdelningen Veronica Bångfeldt
026-17 71 04
Kundtjänstchef Anneli Nilsson
026- 17 81 09
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06