OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älska vardagen. Jobba för framtiden.
Vi på Nodra vill att våra kunder ska ha en bra vardag. Vi ser till att de har ett stabilt bredband, rent vatten i kranen, att avloppsvattnet renas och att avfallet tas om hand.
När du jobbar på Nodra är du en av de som ser till att Norrköping verkligen fungerar, lever och växer. För att kunna göra det är det viktigt att vi som arbetar här mår bra, trivs och utvecklas i vår egen vardag. Gemensamt bidrar vi till ett smart och hållbart samhälle. Idag och i framtiden.
Om tjänsten
I Nodras kundservice hanterar vi frågor från kunder som berör tjänster inom alla våra affärsområden, det vill säga avfall, bredband och vatten. Vår målsättning är att vi i all kontakt med våra kunder, varandra och våra samarbetspartners ska ha ett professionellt bemötande. Nodra som varumärke bedöms ständigt av varje kommuninvånare, kund och samarbetspartner och det är därför viktigt att vi låter ett professionellt bemötande genomsyra alla våra kontakter.
Som kundkommunikatör ingår du i gruppen Kund- och verksamhetsstöd där alla medarbetare arbetar för att, såväl internt som externt, leverera en så bra kundupplevelse som möjligt. Våra nya och befintliga kunder, privatpersoner, företagare och entreprenörer kontaktar i första hand vår kundservice och som kundkommunikatör är du således den första som våra kunder möter och är på så sätt kundens röst in i verksamheten. Du ser det som en självklarhet att arbeta med service och att kunna erbjuda kunden den bästa möjliga lösningen. Du hanterar ärende, besvarar frågor och synpunkter via telefon och mail. Då mesta kundkontakten sker via telefon är det viktigt att du känner dig bekväm och trivs med att prata och vägleda personer via telefon. I rollen kommer du att ha många kundkontakter och det är därför en förutsättning att du anpassar sättet som du förmedlar ditt budskap till kunden. Du är serviceinriktad och tillmötesgående med en vilja att hjälpa kunden.
Du besvarar frågor som rör alla Nodras tjänster vilket innebär att du behöver lära dig om vår verksamhet för att på ett professionellt och trovärdigt sätt kunna bemöta kunden. Du har hjälp av våra olika verksamhetssystem för att kunna söka svar på kundens frågor under pågående möte. Administrativa uppgifter förekommer där det i vissa fall är din uppgift att följa kundens ärende från start till slut. Du ansvarar för dina arbetsuppgifter och lägger ordrar som kan hanteras vidare av andra roller i verksamheten. Då arbetet innebär mycket dialog med kollegor och övriga medarbetare i bolaget behöver du ha en god samarbetsförmåga för att arbetet ska drivas framåt.
Många av kommunens invånare nyttjar flera av våra tjänster och du förväntas se till helheten för kunden. Du ska tillsammans med kund arbeta för att hitta lösningar. Kundernas förväntningar på oss förändras och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet. Som kundens röst i verksamheten deltar du aktivt i arbetet med att utveckla våra tjänster och våra arbetssätt.
Om dig
Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du sätter alltid kunden i fokus genom att ge den bästa servicen och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du behåller ditt lugn i stressiga situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring dig. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt arbetsklimat genom att skapa goda relationer och samverka med andra både internt och externt.
Du har avslutad gymnasialutbildning och erfarenhet av arbete i kundtjänst/kundservice. Du har erfarenheter av digitala kundsystem och det är meriterande med kunskaper i EDP Future. Du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
En bra vardag på jobbet
På Nodra arbetar vi aktivt för att våra medarbetare ska må bra och trivas på jobbet. Vi tror att en trevlig, öppen och hjälpsam atmosfär bidrar till ett gott resultat i arbetet. Vi satsar på friskvård och att göra saker tillsammans, både i jobbet och utanför. För oss är det självklart att jobbet ska ge goda förutsättningar till en bra balans i livet. Vi vill att alla ska känna att de har utvecklande arbetsuppgifter som bidrar till att viktiga samhällsfunktioner fungerar och till en hållbar framtid.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten kontakta gruppchef Emma Skanser, tfn 011-15 35 93. Facklig information får du av Roger Allen (Vision) tfn 011-15 36 18.
Ansök
Tjänsten är ett vikariat med start efter överenskommelse, till och med september 2024. Sista ansökningsdag är den 14 maj. Välkommen med din ansökan!