OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
Kommunikationsavdelningen har det strategiskt övergripande ansvaret för kommunikationen inom kommunkoncernen. Vårt främsta mål är att öka förtroendet för våra verksamheter samt öka gävlebornas möjligheter att påverka och vara delaktiga i Gävles utveckling och framtid.
Kommunikationsavdelningen erbjuder även specialiststöd i olika frågor som varumärke, mediehantering, sociala medier, visuell gestaltning och kommunikationsplanering.
Kundtjänsten är en enhet inom kommunikationsavdelningen som erbjuder samlad kommunal service under ett och samma tak. Vi svarar på din fråga direkt eller lotsar dig rätt. Vi arbetar idag tillsammans med sektorernas handläggare och experter efter begreppet "En väg in". Kom och gör Gävle kommunikativt tillsammans med oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig
En anställning med möjlighet till både utveckling, engagemang, delaktighet och ett roligt samarbete på Gävle Kommun!
Du får också möjlighet till fler semesterdagar genom semesterväxling och självklart ingår friskvård.
Vår värdegrund
Gemenskap, ansvar, respekt och engagemang!
Det ska vara självklart att vår verksamhet kännetecknas av god kvalitet, gott bemötande och bra samarbete.
För att nå dit är det viktigt att vi reflekterar och för en dialog tillsammans om vilket förhållningssätt som är mest framgångsrikt. Syftet är att stärka den gemensamma värdegrunden för våra uppdrag i Gävle kommunkoncern, öka medvetenheten om våra värderingar och förutsättningar för det goda arbetet, uppmuntra initiativ och initiativtagare till utvecklingssatsningar och framför allt att påverka vår organisationskultur på ett positivt sätt.
Rollen
Som kundkommunikatör är det du som tillsammans med dina kollegor ger den bästa möjliga servicen till våra kommuninvånare och du blir då ansiktet utåt i alla våra kundkontakter. Du tar också emot besökare i vår reception i Stadshuset.
Du kommer att ha din huvudsakliga tillhörighet i teamet för samhällsbyggnadsfrågor, parkerings- och företagsfrågor men jobbar och samarbetar med alla våra team i kundtjänsten. I rollen ingår även systemförvaltning och systemadministration i våra egna system.
Några av dina spännande arbetsuppgifter
•Du besvarar inkommande frågor via telefonsamtal, e-post, i sociala medier och du tar också emot fysiska besök
•Du arbetar med information och vägledning samt hanterar och fördelar ärenden i kommunens ärendehanteringssystem
•Du arbetar med administration och utveckling av kundtjänstens verksamhetssystem utifrån ett kundperspektiv
•Du ger support i kommunens e-tjänster
Vill du bidra till att våra kommuninvånare får bästa möjliga service? Brinner du för kundkommunikation, systemförvaltning och systemadministration? Bli då en del av vårt härliga gäng och missa inte tillfället att söka tjänsten som kundkommunikatör! Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Är du den vi söker?
•Du har gymnasieexamen
•Erfarenhet inom ett serviceyrke där dina huvudsakliga arbetsuppgifter har varit att vägleda, ge information och support till kunder.
•Du har erfarenhet av att arbeta i olika digitala system och kan navigera vant i digitala miljöer
•Erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning och systemadministration är meriterande och du är intresserad av utveckling inom teknik och verksamhetssystem
•Erfarenhet av att ha arbetat i kundtjänst och ärendehanteringssystem är meriterande
•Vi ser gärna att du är en van användare av sociala medier
•Du har goda kunskaper i Officepaketet såsom Excel, PowerPoint mm
•Du är en god kommunikatör och kan formulera dig såväl i tal som skrift både på svenska och engelska, vilket är ett krav för tjänsten
Du har fingertoppskänsla för service och bemötande i alla situationer, det sitter i ryggmärgen på dig! Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt samt att du fokuserar på kundens behov och vill uppnå god kundtillfredsställelse. Att du anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare, faller sig naturligt för dig.
Du är utvecklingsinriktad och har en god organisationsförmåga vilket är extra viktiga egenskaper i de arbetsuppgifter där du jobbar med systemförvaltning och systemadministration. Att lära ut nya finesser i våra system till dina kollegor tycker du är roligt och engagerande. Du deltar också aktivt i utvecklingen av verksamheten generellt genom att komma med idéer om verksamhetsförbättringar.
Du är en person som trivs med att arbeta i team och har ett prestigelöst förhållningssätt i samarbetet med andra. Du är pedagogisk, inger förtroende, skapar tilltro och tillit. Du har en förmåga att sprida lugn och stabilitet omkring dig. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt. Du har en positiv attityd och du får höra från din omgivning att du ger energi och sprider glädje.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
Enhetschef Kommunikationsavdelningen Veronica Bångfeldt
026-17 71 04
Kundtjänstchef Anneli Nilsson
026- 17 81 09
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06