Kundkommunikatör

Kundkommunikatör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Apoteket Dos i Solna! Apoteket Dos är Apotekets dosförpackningsenhet. Vi höjer nu ambitionen och utvecklar tjänsten så att fler kan ta del av dess fördelar. I den här rollen kommer du arbeta inom kundservice och vara ansiktet utåt mot våra kunder. Tillsammans med kollegor bestående av bl.a. farmaceuter, kundkommunikatörer och säljare blir du en viktig lagspelare i arbetet med att göra det enklare för människor att må bra!


Vill du hjälpa andra? Det vill vi på Apoteket! I rollen som kundkommunikatör är du med och aktivt bidrar till en bättre hälsa för varje individ – och samhället som stort.

Just nu söker vi efter en engagerad kundkommunikatör till Apoteket Dos i Solna. Du kommer att ha fullt fokus på våra kunder och utifrån varje individs behov ge bästa möjliga service för att skapa en långsiktig relation med återkommande kunder.


Som kundkommunikatör kommer du att...
...arbeta tillsammans med dina 23 kollegor och se till att våra kunder får den hjälp de behöver. Som medarbetare på Apoteket Dos kundservice har du ett stort ansvar i att vara engagerad, tillgänglig och serviceinriktad då du är Apoteket Dos ansikte utåt i kundbemötandet. Du ansvarar för att säkerställa ett varmt och professionellt bemötande med hög servicenivå. Du kommer bland annat att ansvara för att:


• Besvara inkommande samtal och chattar samt hantera kundärenden via telefon, mejl, fax eller annat
• Hantera kundservicesamtal gällande tjänsten Apoteket Dos, främst användarfrågor samt leverans-, order-, och fakturafrågor
• Merförsäljning av tjänster kopplade till Apoteket Dos
• Ha ett nära samarbete med farmaceuterna i kundtjänsttelefoni genom att vidareförmedla frågor som ska besvaras av farmaceut (information och rådgivning kring läkemedel, läkemedelsanvändning och egenvård)
• Bidra till ständiga förbättringar i, och utveckling av, kundmöten
• Egna och gemensamma arbetsuppgifter fullföljs samt täcka upp för andra roller än din egen vid behov
• Leverera i det dagliga arbetet i teamet för att säkerställa professionella kundbemötande samt att försäljnings-, och kvalitetsmål uppnås
• Ha en effektiv samtalsteknik som kan anpassas efter rådande arbetsbelastning
• Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning

För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas. Vi ser därför gärna att du aktivt bidrar med dina kreativa idéer och tar initiativ för att vi ska bli det apotek med nöjdast kunder.


Vem är du?
För att vara aktuell för den här tjänsten behöver du vara utbildad apotekstekniker/egenvårdsrådgivare med ett intresse för att hjälpa andra genom god service. Utöver det letar vi efter dig som:


• Har ett genuint intresse för kundmöten och att arbeta med rådgivande försäljning
• Är lösningsorienterad i ditt arbete, hittar goda samarbeten och gillar att arbeta i en föränderlig miljö
• Du är strukturerad och har en förmåga att se helheten i olika sammanhang
• Ha god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.


För att lyckas och trivas i rollen som kundkommunikatör ser vi att du har erfarenhet inom säljsupport, kundservice och/eller annat service-, försäljningsyrke.

Erfarenhet från apoteksverksamhet och/eller hälso- och sjukvård är meriterande.


Vad vi erbjuder dig
Till dig som kundkommunikatör på Apoteket vill vi erbjuda en arena där du kan växa och utvecklas inom din profession. Vi hoppas kunna bygga en långsiktig relation tillsammans med dig.

Det finns många anledningar att jobba på Apoteket. Kalla det karriär eller livsval, men till oss söker man sig med drivkraften att vara en del av ett värdeskapande företag där vi möter människors behov och förväntningar. Vi har ett viktigt uppdrag att utföra där vi aktivt bidrar till att skapa “Ett liv i hälsa” för både kunder, medarbetare och samhället i stort. Oavsett roll eller funktion på Apoteket är du med och gör det enklare att må bra.

Känns det rätt?
Det hoppas vi. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök nu och var med och bidra till att skapa ett liv i hälsa, för Sverige!


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse och placering i Solna. Våra öppettider är måndag-fredag kl. 08.00-18.00.

 

Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och närmare 400 apotek över hela landet. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö.

Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apoteket AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2023
  • Ansök senast: 18 oktober 2023

Besöksadress

Södermalms allén 36
None

Postadress

Södermalms allén 36
Stockholm, 11881

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024