OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Customer Service Nordic ansvarar för försäljning, fakturering samt kundservice till Vattenfalls kunder i Norden. Vi har huvudsäte i Umeå, men finns också i Solna och Helsingfors och sammanlagt är vi omkring 300 medarbetare som tillsammans stöttar Vattenfalls olika affärer via kundgränssnittet. Vi arbetar för fossilfrihet genom att guida våra kunder till klimatsmarta lösningar och vi brinner för kvalitet och kundupplevelse och har blivit utsedda till bästa service inom Energi de två senaste åren. Hos oss genomsyrar värderingen People First allt vi gör och vi vet att trygga och engagerade medarbetare levererar de bästa kundupplevelserna.
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades år 2021 fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats och i år har vi tilldelats utmärkelsen Diversity Employer Gold av Women Ahead. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!
Vattenfall Kundservice Norden är certifierade som ett Great Place to Work®. Certifieringen baseras på en medarbetarundersökning inom dimensionerna Trovärdighet, Respekt, Rättvisa, Stolthet och Kamratskap.
Om rollen
Just nu söker vi personer som vill jobba i rollen som Kundkommunikatör på Vattenfalls kundservice i Umeå!
I rollen som Kundkommunikatör kommer du att skapa betydande och minnesvärda kundupplevelser. Du kommer att agera som ambassadör för Vattenfall genom att skapa förstklassiga kundupplevelser till Vattenfalls kunder, främst via telefon och e-post. Dina arbetsuppgifter inkluderar också att genomföra behovsanalyser och merförsäljning av Vattenfalls produkter som alla bidrar till en fossilfri framtid.
Vattenfalls utbildning: I rollen får du möjlighet att lära dig om Vattenfalls verksamhet och hur energibranschen fungerar. På Vattenfall får du en gedigen utbildning vilket innebär att du därmed inte behöver vara en expert inom energi för att söka jobbet. Utbildningen varvar mellan teori och praktik i syfte att du efter genomförd utbildning ska känna dig trygg i att hantera de kundärenden som du kommer att arbeta med.
Arbetstider: Du kommer att arbeta i ett team där både du och teamet arbetar mot tydligt uppsatta mål. Arbetstiderna är kontorstider som förläggs mellan 08:00-17:15, måndag till fredag. Arbetet utförs primärt och till majoritet från kontoret men möjligheten finns att delvis arbeta hemifrån. Under den inledande utbildningen så utförs arbetet till 100% ifrån kontoret.
Kravspecifikation
Det här är en roll för dig med naturlig fallenhet för service och kommunikation. Du behöver vara trygg i mötet med våra kunder, både över telefon och mail.
Vi söker en kollega som vill få möjligheten att utvecklas i sin karriär inom kundservice. Vi erbjuder en möjlighet att få erfarenhet och lära sig nya färdigheter inom vår bransch. Om du är entusiastisk, engagerad och vill vara en del av ett dynamiskt team, då är detta det perfekta jobbet för dig!
För att vara aktuell för rollen vill vi att du:
har fullständiga gymnasiebetyg
har mycket god datorvana.
kommunicerar obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska.
får och ger energi av att lyssna in kundens behov för att identifiera och erbjuda de bästa lösningarna för kunden.
Meriterande
Erfarenhet från serviceyrken
Om Du behärskar något ytterligare språk flytande, utöver svenska och engelska.
Som person
Du är en positiv person som älskar att prata med kunder samt ser försäljning som en naturlig del av kundmötet. Vidare ser vi att du trivs med och tycker om att jobba mål- och resultatinriktat. Vi tar för givet att du är en kommunikativ, öppen och social person som lyssnar aktivt och är mån om att ge kunderna bästa möjliga upplevelse.
Det är inte ett krav men meriterande om du har erfarenhet av serviceyrken samt om du behärskar något ytterligare språk flytande, utöver svenska och engelska.
Lönespannet för rollen är 23 000-26 000/mån beroende på tidigare erfarenhet och övriga meriter.
Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Placeringsort Umeå
Omfattning: Tillsvidareanställning. Heltid.
Ansökan
Vi vill att din ansökan består av CV och ett personligt brev med motivering till varför du söker tjänsten, och varför du passar bra i rollen.
Vi vill att ditt personliga brev ska innehålla svar på följande frågor:
Beskriv varför du skulle passa bra för tjänsten.
Kan du arbeta 100% på kontoret i Umeå under den inledande utbildningen?
Kan du börja en anställning v. 45 (4-8 november) Hur ser en eventuell uppsägningstid ut?
Ansökningsprocessen.
Tester är en del av processen. Efter att du ansökt kommer du få en inbjudan att göra ett personlighetstest och ett logiskt test
Om du går vidare efter urval och tester:
v. 38-39 Första teamsmöte med rekryterare.
v. 40-41 Intervjuer på Vattenfallskontor i Umeå, och referenstagning.
Vattenfall utför drogtest innan anställningsavtal kan signeras.
Sista ansökningsdag: 15 september
Ansökningar hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Notera att vi ej tar emot ansökningar via mejl, utan tar endast emot ansökningar via länken i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Isaksson