Arbetsbeskrivning
Vi är din perfekta match! Vill du vara med och bidra till att skapa nöjdare och friskare kunder? Då har vi en match!
Vi har fått äran att utöka vårt fantastiska kundserviceteam i Kalmar med 3st kundkommunikatörer. Vi letar efter någon som har passion för service, älskar snabba förändringar och har förmågan att bemöta våra kunder på ett kommunikativt och ansvarsfullt sätt. Det här är en visstidsanställning på 4 månader med god chans till förlängning.
Om rollenSom kundkommunikatör hos oss kommer du att spela en central roll i att hjälpa våra kunder. Du kommer att tillhöra ett team på 17 kollegor som engagerat och aktivt arbetar för att utveckla verksamheten och arbetar hårt för våra uppsatta mål. Det vi gör är att bidra till att skapa nöjdare och friskare kunder. Du kommer ha en direkt påverkan på vårt gemensamma resultat. Vid start kommer du även att få genomgå en 3 veckor lång internutbildning.
Dina huvudsakliga arbetsområden Besvara frågor ställda via telefon från allmänheten, sjukvård och från den interna verksamheten gällande bland annat öppettider, pris/lagerfrågor, bokningar/reservationer, leveranser, fakturor, Covid 19
Hjälpa kunder vidare till andra interna instanser vid behov
Bidra till ständiga förbättringar i, och utveckling av, kundmöten
Ha en effektiv samtalsteknik som kan anpassas efter rådande arbetsbelastning
Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och nå uppsatta mål
Dina kompetenser
Vi söker dig som har gymnasieexamen och ett intresse för att hjälpa andra genom god service. Utöver det letar vi efter dig som:
Har förmågan att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och tycker om att arbeta i team samtidigt som du kan ta ett stort egenansvar för dina individuella mål.
Är positiv, lyhörd och kommunikativ.
Är samarbetsorienterad och jobbar aktivt för att nå teamets gemensamma mål.
Trivs i en kultur som präglas av ett högt tempo, där vi firar framgångar och jobbar hårt för att skapa dessa.
Erfarenhet från apoteksverksamhet och/eller hälso- och sjukvård samt om du är apotekstekniker/egenvårdsrådgivare är meriterande.
När det känns rätt
Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!
Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen till Apoteket!
Kontaktpersoner på detta företaget
Liselotte Moxell
072-2198862
Farhad Rahavard
+46 70-4941984, +46 70-4941984
Margareta Seimerson
+46 0104475031, +46 0702064114
Fredrik Berglund
010-4479144, 070-3012216
Johan Åman
070-228 1134