OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.
Vi skapar framtidens Gävle. På Samhällsbyggnad Gävle är vi 170 medarbetare med bred och djup kompetens som gör Gävle renare, snyggare och tryggare. Här får du som är nytänkande och aktiv goda möjligheter att påverka din egen karriär- och löneutveckling. Hos oss arbetar bland annat arkitekter, GIS-utvecklare, bygglovshandläggare samt gatu- och planingenjörer. Tillsammans gör vi att Gävle växer.
ARBETSUPPGIFTER
Som kundkommunikatör ingår du i en enhet om fyra personer som tillsammans utgör kundtjänst Samhällsbyggnad, en viktig pusselbit och länk i förvaltningens verksamhet.
Dina arbetsuppgifter är uppdelade i två områden, kundtjänst och information. I kundtjänst Samhällsbyggnad Gävle är du den person som möter och välkomnar medborgare, besökare och media först, både i telefon och i reception. Arbetet handlar om att ge samhällsnyttig information och besvara eller vidarebefordra inkomna frågor till berörda handläggare.
Arbetet med information handlar mycket om att samarbeta med förvaltningens kommunikatörer med olika arbetsuppgifter kopplat till verksamheten. Det kan till exempel handla om presentationer, omvärldsbevakning, journalistsamtal med mera. Som kundkommunikatör i kundtjänst kommer du även fylla en viktig roll i länken mellan förvaltningens kommunikatörer, avdelningar samt den centrala kundtjänsten i Stadshuset för att se till att förankra och vidarebefordra nyheter och information till berörda personer och funktioner.
KVALIFIKATIONER
• universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande likvärdig utbildning
• erfarenhet av arbete i kundtjänst
• goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• goda datorkunskaper, främst i Officepaketet
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete som kommunikatör.
• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.
• Kunskap och erfarenhet av informationsarbete gällande samhällsbyggnadsfrågor (bygglov, detaljplaner, gata-, trafik och park, miljö- och hälsa, tillstånd för färdtjänst, parkering, bostadsanpassning, GIS)
• Talar fler språk än svenska och engelska
Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, professionell och driven i arbetet för att ge så god service till medborgare och medarbetare som möjligt. Det är en förutsättning att du är intresserad av samhällsfrågor lokalt och globalt, av medborgares åsikter och kommunens utveckling i stort. Du är anpassningsbar för nya regler och lagar samt samarbetar på ett situationsanpassat och smidigt sätt. Du arbetar även effektivt självständigt, är stresstålig och är van med att hantera flera ärenden parallellt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Jacobsson
026-17 83 25
Miljöchef Eva Brännlund
026-17 96 13
Naturvetarna/Akademiker Alliansen Claes-Göran Nilsson
026-17 96 15
HR-konsult Helena Bergström
026-17 50 07
Planchef Petter Jonegård
026-17 83 32
Miljöutredare Maria Höjer
026-17 96 22
Gatu- och Parkchef Karl Blad
026-17 84 41
Vision Maria Johansson
026 - 17 82 19
Bygglovschef Åsa A Larsson
026-17 89 65
Sveriges Arkitekter Josef Wårdsäter
026-17 96 18