Kundkommunikatör - Gruppsamordnare

Kundkommunikatör - Gruppsamordnare

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Kommunikationsavdelningen har det strategiskt övergripande ansvaret för kommunikationen inom kommunkoncernen. Vårt främsta mål är att öka förtroendet för våra verksamheter samt öka gävlebornas möjligheter att påverka och vara delaktiga i Gävles utveckling och framtid.

Kommunikationsavdelningen erbjuder även specialiststöd i olika frågor som varumärke, mediehantering, sociala medier, visuell gestaltning och kommunikationsplanering.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till att våra kommuninvånare får bästa möjliga service?
Sök då tjänsten som kundkommunikatör/gruppsamordnare i Gävle kommuns kundtjänst och bli en del av vårt härliga gäng. Kom och gör Gävle kommunikativt tillsammans med oss!

Du besvarar inkommande frågor via telefonsamtal, e-post och i sociala medier. Du ger också support i kommunens e-tjänster samt tar emot besökare i vår reception i Stadshuset. Du ger information och vägledning och hanterar och fördelar ärenden i kommunens ärendehanteringssystem.
Vi söker nu en kundkommunikatör/gruppsamordnare till kundtjänst. Du kommer att ingå i teamet för socialtjänst- och omvårdnadsfrågor men jobbar och samarbetar med alla våra team i kundtjänsten och får samtidigt en samordnande roll.

Din roll som kundkommunikatör/gruppsamordnare innebär följande:
• Att du håller i möten inom teamet och med verksamhetsansvariga mot välfärdsfrågor.
• Planerar den dagliga schemaläggningen av bemanningen.
• Inspirerar/entusiasmerar och skapar trygghet i teamet.
• Ansvarar för att prioritera och koordinera inkomna frågor.
• Delta i rekrytering och introducerar nya medarbetare.
• Informerar, skapar tillit och bidrar till att alla tar ett medansvar.
• Lyfter aktivt frågor och processer som behöver utvecklas.
• Omvärldsbevaka inom området.
• Systemadministratör i kommunens ärendehanteringssystem och skapar behörigheter.
• Redovisar och analyserar statistik inom det egna teamet.
• Se till att beslut efterlevs.
• Bistå gruppchef och kundtjänstchef i verksamhetsfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och minst 6 månaders erfarenhet inom servicebranschen där dina huvudsakliga arbetsuppgifter har varit att vägleda och ge information och support till kunder. Din stora passion är att ge service!

Vidare söker vi dig som:
• Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska
• Är van att arbeta digitalt och att söka och inhämta information i olika system
• Erfarenhet av att leda, fördela och samordna arbetsuppgifter
• Erfarenhet av frågor inom välfärdsområdet

Det ses som meriterande om du dessutom har erfarenhet av kundtjänstarbete, sociala medier, systemadministration och att hantera ärendehanteringssystem. Självklart har du också goda kunskaper i Officepaketet.

Du har förmågan att arbeta med andra människor, att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.
Att skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt att ha förmågan att anpassa texter utifrån den tilltänkta målgruppen ser du som en självklarhet. För dig är det viktigt att planera och organisera ditt arbete. Du gillar att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.
En annan sak som du brinner för är att leverera goda resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet och du gör det på ett pålitligt sätt.
Att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse är viktigt för dig samtidigt som du vill inge förtroende samt skapa tilltro och tillit. Du har en förmåga att sprida lugn och stabilitet och du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.
Du har en kommunikativ förmåga i både tal och skrift och anpassar dig till olika situationer. Vidare har du lätt för att ändra ditt syn- och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar.
Att leda, motivera och inspirera andra samt att få dem att utvecklas och må bra ger dig glädje!

Känner du igen dig?
Välkommen med din ansökan, vi behöver just dig!


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
Enhetschef Kommunikationsavdelningen Veronica Bångfeldt
026-17 71 04
Kundtjänstchef Anneli Nilsson
026- 17 81 09
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06

Sammanfattning

Besöksadress

80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024