Kundkommunikatör i Gävle kommuns kundtjänst

Kundkommunikatör i Gävle kommuns kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till att våra kommuninvånare får bästa möjliga service? Har du intresse och kunskap inom omvårdnad och socialtjänst? Sök då tjänsten som kundkommunikatör hos oss! Kom och gör Gävle kommunikativt med oss!

Som kundkommunikatör ska du ge den bästa möjliga servicen till de kommuninvånare som kontaktar kundtjänsten. Det gör du genom att besvara inkomna telefonsamtal och inkommen e-post men även genom personliga möten i kundtjänsten. Du ingår i teamet för omvårdnad och socialtjänst och i ditt dagliga arbete delger du kommunövergripande information till de som kontaktar kundtjänsten.

I uppdraget ska du vägleda, hantera och fördela ärenden i kommunens kundtjänstsystem samt besvara frågor i sociala medier. Du ger support gällande kommunens e-tjänster och är delaktig i möten med verksamhetsansvariga inom omvårdnad och socialtjänst.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom omsorg, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har arbetslivserfarenhet inom området äldreomsorg, individ-och familjeomsorg, funktionsnedsättning och/eller har arbetat med att stödja personer i utsatta situationer.

Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunikation via webb och sociala medier och om du har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete, socialtjänst eller inom omvårdnad. Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i både tal och skrift och är en van datoranvändare som ser IT som en naturlig del i arbetet.

Service och bemötande är en självklarhet för dig och du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du skapar och bibehåller goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du är lösningsfokuserad och hittar alternativa lösningar på uppkomna problem.

Vi värdesätter att du tycker om att arbeta i team och kan skapa goda relationer. Du är strukturerad, flexibel och kvalitetsmedveten samt motiveras av att ge den bästa möjliga servicen och bemötande i varje samtal eller möte. Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
Enhetschef Kommunikationsavdelningen Veronica Bångfeldt
026-17 71 04
Kundtjänstchef Anneli Nilsson
026- 17 81 09
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06

Sammanfattning

Besöksadress

80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024