Kundkommunikatör med teamansvar till Kalmar Energi.

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Är du en säljande kommunikatör med ledaregenskaper? Vill du också få möjligheten att ge kunder högklassig service? Har du ett stort driv och gillar problemlösning? Då kan tjänsten nedan vara rätt för dig!

Rollen som Kundkommunikatör innehåller både teamansvar och en säljstödsfunktion. Du blir en viktig länk mellan kundcenter och försäljningsavdelningen.

Som teamansvarig håller du samman kundkommunikatörsgruppen, som idag består av tre kundkommunikatörer, och tillsammans med dina kollegor strukturerar och planerar ni det dagliga arbetet. Med ert serviceinriktade och professionella arbetssätt möter ni våra kunder via telefon, e-post, webb och personliga besök.

I din roll som säljstöd stöttar du säljarna med viss administration som t ex registrering och omteckning av avtal, registrering av energiskatt vidare har du ett eget kundansvar för våra mindre företagskunder.

Du kommer också arbeta med merförsäljning till våra befintliga kunder och samordna fältaktiviteter och mässor enligt plan. Du brinner för god service och förstår den nya digitala spelplanen och vikten av att möta kunden där.

Tillsammans med dig kommer vi att vara nio kollegor på avdelningen, som gillar att arbeta tillsammans i ett företag med ett härligt arbetsklimat.

Kvalifikationer:

Du som söker har troligen en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT och/eller service. Kanske har du förvärvat dessa kunskaper på annat sätt och är redo för ny utmaning i din jobbkarriär. Har du dessutom erfarenhet av försäljning- och/eller servicebranschen är detta meriterande.

Som person är du engagerad och tycker om att leda andra. Du drivs av att laget tillsammans når uppsatta mål och ger själv alltid det lilla extra för att visa vägen.

Du är duktig på att skapa ordning och reda och du har ett stort intresse för att bidra till verksamhetens utveckling. Ett genuint intresse för försäljning och människor ser vi som en självklarhet för att lyckas i tjänsten.

Affärsmässig, drivande och lösningsinriktad är några egenskaper som kännetecknar dig, vidare du har förmåga att skapa goda relationer internt som externt. Du tar ett stort ansvar för din uppgift och du levererar alltid ditt arbete med högsta kvalité.

Du är en van systemanvändare och du har goda kunskaper i MS Office med betoning på Excel. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska, i både tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Om Kalmar Energi:

Kalmar Energi är Kalmarregionens lokala energiföretag med djupa rötter i den småländska myllan. Vi bryr oss om vår gemensamma miljö och levererar alltid energi från förnybara källor. Vi tror på energi från Moskogen, Kalmarsundsvindar och öländsk sommarsol. Som lokalt energiföretag finns och arbetar vi i våra kunders omedelbara närhet. Vi tror på personliga möten och jobbar hårt för att tillgodose våra kunders energibehov.

Läs gärna mer om oss på www.kalmarenergi.se.

Hur du ansöker:

I denna rekrytering samarbetar vi med Telin Rekrytering & Konsult. Läs mer och sök tjänsten via www.telinrekrytering.se.

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Av säkerhetsskäl tar vi ej emot ansökan via e-post.

Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Terése Smålander Carlstedt på telefon 0703-77 45 51 eller e-post terese@telinrekrytering.se



Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad

Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455

Sammanfattning

Besöksadress

Stuvaregatan 1 39231 Kalmar
None

Postadress

Stuvaregatan 1
Kalmar, 39231

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024