Kundkommunikatör till Apodos

Kundkommunikatör till Apodos

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med kundservice och vara ansiktet utåt för Apodos och därmed Apoteket AB? Vill du samtidigt jobba som innesäljare och stötta Apodos säljare? Då kan den här tjänsten vara rätt för dig!

Låt oss själa dig en stund

Apodos är Apoteket ABs dosförpackningsenhet. Apoteket höjer nu ambitionen och utvecklar tjänsten så att fler kan ta del av dess fördelar. En hel del av Apodos framtida tillväxt ligger i att öka försäljningen, både till landstingskunder och privata kunder.

Arbetstider är måndag- fredag kl. 08:00 - 17:00.

 

Många själ att trivas 
Kamratlig stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet. Vi vet att välmående och engagemang gör dig bättre på det du gör. Därför erbjuder vi branschens mest generösa friskvårdsbidrag samt ett stort antal andra förmåner och utbildningar.


Vissa jobb är mer själklara än 
Som medarbetare i Apodos kundservice har du ett stort ansvar i att vara engagerad, tillgänglig och serviceinriktad då du är Apodos ansikte utåt i kundbemötandet. Du ansvarar för att säkerställa ett varmt och professionellt bemötande med hög servicenivå.

Du kommer bland annat att ansvara för att:
- Besvara inkommande samtal och chattar samt hantera kundärenden via telefon, mail, fax eller annat
- Hantera kundservicesamtal gällande tjänsten Apodos, främst användarfrågor samt leverans- order- och fakturafrågor
- Merförsäljning av tjänster kopplade till Apodos
- Ha ett nära samarbete med farmaceuterna i kundtjänsttelefoni genom att vidareförmedla frågor som ska besvaras av farmaceut (information och rådgivning kring läkemedel, läkemedelsanvändning och egenvård)
- Bidra till ständiga förbättringar i, och utveckling av, kundmöten
- Egna och gemensamma arbetsuppgifter fullföljs samt täcka upp för andra roller än din egen vid behov
- Leverera i det dagliga arbetet i teamet för att säkerställa professionella kundbemötande samt att försäljnings-, och kvalitetsmål uppnås
- Ha en effektiv samtalsteknik som kan anpassas efter rådande arbetsbelastning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.


Själklara meriter 
För tjänsten som kundkommunikatör behöver du som lägst ha gymnasieexamen eller motsvarande. Vidare behöver du ha god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
För att lyckas och trivas i rollen som kundkommunikatör ser vi att du har erfarenhet inom säljsupport, kundservice och/eller annat service-, försäljningsyrke.

Erfarenhet från apoteksverksamhet och/eller hälso-, och sjukvård är meriterande.

Som person är du social, serviceinriktad, lyhörd och sätter kunden i fokus. Vi ser gärna att du är strukturerad, flexibel och utvecklingsinriktad. Att du hellre ser möjligheter än problem och att du har en positiv inställning är en självklarhet för både dig och oss. Du trivs med att jobba i team och är ansvarsfull med en professionell framtoning och ett driv. Du har en mycket god kommunikativ förmåga.


Känns det självklart hittills?
Vi ser fram emot din ansökan senast den 10 september. Urval och intervjuer sker löpande var vid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Var annonsen mer själklar än självklar? På apoteket.se/karriär kan du ta del av får finurliga ordbok och lära dig mer om våra skäl och själ för en själklar karriär på Apoteket.

 

Om Apoteket
Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och ca 400 apotek. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö. Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apoteket AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2020
  • Ansök senast: 10 september 2020

Besöksadress

Södermalms allén 36
None

Postadress

Södermalms allén 36
Stockholm, 11881

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024