Kundkommunikatör till Apoteket Dos i Solna

Kundkommunikatör till Apoteket Dos i Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas tillsammans med oss?
Är du serviceinriktad och en fena på att möta kunder via telefon och mail? Trivs du i en händelserik miljö där kunden står i fokus?
Apoteket Dos är Apotekets dosförpackningsenhet och som kundkommunikatör hos oss får du möjlighet att arbeta brett och omväxlande i ett stort team. Vi drivs av att hjälpa våra kunder, som är både privatkunder och anställda inom vården. Detta är en roll med stor komplexitet och du behöver tycka om att ha många bollar i luften. Varje dag får du möjligheten att lära dig något nytt och komma på kreativa lösningar på problem som uppstår. I den här rollen kommer du vara ansiktet utåt och tillsammans med kollegor bestående av bl.a. farmaceuter, kundkommunikatörer och säljare blir du en viktig lagspelare i arbetet med att göra det enklare för människor att må bra!

 

Att arbeta som kundkommunikatör hos Apoteket
Som medarbetare på Apoteket Dos kundservice har du ett stort ansvar i att vara engagerad, tillgänglig och serviceinriktad då du är Apoteket Dos ansikte utåt i kundbemötandet. Du ansvarar för att säkerställa ett varmt och professionellt bemötande med hög servicenivå. Du kommer bland annat att ansvara för att:

- Besvara inkommande samtal samt hantera kundärenden via telefon och mail
- Hantera ärenden från vården i ärendehanteringssystemet Candos
- Hantera kundservicesamtal gällande tjänsten Apoteket Dos, främst användarfrågor samt leverans-, order-, och fakturafrågor
- Merförsäljning av tjänster kopplade till Apoteket Dos
- Ha ett nära samarbete med farmaceuterna i kundtjänsttelefoni genom att vidareförmedla frågor som ska besvaras av farmaceut (information och rådgivning kring läkemedel, läkemedelsanvändning och egenvård)
- Bidra till ständiga förbättringar i, och utveckling av, kundmöten
- Egna och gemensamma arbetsuppgifter fullföljs samt täcka upp för andra roller än din egen vid behov
- Leverera i det dagliga arbetet i teamet för att säkerställa professionella kundbemötande samt att försäljnings-, och kvalitetsmål uppnås
- Ha en effektiv samtalsteknik som kan anpassas efter rådande arbetsbelastning

Våra öppettider är måndag-fredag kl. 08.00-18.00 och du kommer att arbeta varierande tider under dessa timmar. Helger samt röda dagar har vi stängt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse och placering i Solna. 

 

Är du den vi söker?
För tjänsten som kundkommunikatör behöver du som lägst ha gymnasieexamen eller motsvarande. Vidare behöver du ha god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. För att lyckas och trivas i rollen som kundkommunikatör ser vi att du har erfarenhet inom säljsupport, kundservice och/eller annat service- eller försäljningsyrke. Erfarenhet från apoteksverksamhet och/eller hälso-, och sjukvård är meriterande.

Som person är du social, serviceinriktad, lyhörd och sätter kunden i fokus. Vi ser gärna att du är strukturerad, flexibel och utvecklingsinriktad. Att du hellre ser möjligheter än problem och att du har en positiv inställning är en självklarhet för både dig och oss. Du trivs med att jobba i team och är ansvarsfull med en professionell framtoning och ett driv. Du har en mycket god kommunikativ förmåga.

 
Varför Apoteket?
Kamratlig stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet. Vi vet att välmående och engagemang gör dig bättre på det du gör. Därför erbjuder vi branschens mest generösa friskvårdsbidrag samt ett stort antal andra förmåner och utbildningar.

 

Känns det rätt?
I den här rekryteringen kommer vi att tillämpa gruppintervjuer. Om du blir en av dem som går vidare till nästa steg kommer du att få ett mejl med inbjudan. Urval och intervjuer sker löpande.

 

Fackliga frågor besvaras av Kristina Maté, Sveriges farmaceuter, 073-063 21 24 och Per Skoglund, Unionen, 072-238 89 27.


Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och närmare 400 apotek över hela landet. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö.

Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Catharina Trossvik
010-447 67 82, 072-244 42 97
Helena Gille
010-4475113
Louise Sköld
010-4476211
Edit Szerzö
+46 010-4477485, +46 070-2096946
Mats Juväng
0702977984
Desiré Stenvall
+46 010-4478266, +46 070-301 21 85
Martin Peetz
010-4475920
Helena Ekstedt
010-4477276, 072 515 1620
Anna-Karina Söderberg
010-447 71 63
Helena Olsson
010-4476928, 070-3002944

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apoteket AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 29 oktober 2022

Besöksadress

Södermalms allén 36
None

Postadress

Södermalms allén 36
Stockholm, 11881

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024