OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För 125 år sedan tändes den första elektriska gatlampan i Luleå och sedan dess har Luleå Energi varit en del av regionens utveckling. Nu tar vi sikte mot de kommande 125 åren och den omfattande energiomställning som pågår. Vill du vara med på vår resa? Nu söker vi en kundkommunikatör.
I rollen som kundkommunikatör på avdelning Kundservice kommer du att hantera främst inkommande samtal, mejl och chattar från kunder, leverantörer och övriga som vill komma i kontakt med Luleå Energi. Du analyserar och löser ärenden på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt. Det handlar främst om att hantera elhandel, elnät- och fjärrvärmefrågor. Vi arbetar även med försäljning av tex laddboxar och fjärrvärmecentraler och genomför även kundundersökningar på privatsidan. Du kommer tillsammans med dina kollegor i gruppen att ansvara för att rätt faktura når rätt kund i rätt tid, såväl till våra privat- som företagskunder.
För att trivas i rollen behöver du ha ett stort intresse och fokus på service, vara professionell, organiserad och har ett naturligt driv av att nå uppsatta mål. Du har förståelse och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du med tydlighet vägleder hen till en lösning. Det är en självklarhet för dig att vara lyhörd och att vilja ge den bästa kundupplevelsen.
Du har även en god förmåga att ta ansvar, är positiv och motiveras av att hitta lösningar. Du räds inte att hantera olika ärenden parallellt och besitter en god förmåga att kommunicera via telefon, chatt eller i skrift via mejl som ditt arbetsredskap.
För att bli framgångsrik hos oss är god service en självklarhet för dig. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vidare trivs du med att samarbeta och jobba i team men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina egna ärenden.
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller service. Vi tror att du har några års erfarenhet av arbeten med mycket kundkontakter, gärna med liknande arbetsuppgifter som det vi nu söker, där du har använt telefonen och mejlen som ditt främsta arbetsredskap.
Du behärskar de svenska och engelska språken mycket väl i både tal och skrift och besitter goda datakunskaper. Meriterande är det om du har vana av att hantera olika system och har erfarenhet inom elbranschen.
Låter detta som något för dig och vill du bli en av oss i vårt trevliga gäng? Skicka då din ansökan med CV och personligt brev senast 22 januari 2021 till personal@luleaenergi.se Välkommen med din ansökan!
Ytterligare information gällande tjänsten lämnas av rekryterande chef; Margareta Grahn, Avdelning Kundservice på telefon (via växel) 0920-26 44 00.
Luleå Energi-koncernen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning, samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Fackliga företrädare når du via företagets växel 0920-26 44 00. Luleå Energi har valt kanaler för denna rekrytering och undanber alla samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.