OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.
På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.
Kundkommunikatören är placerad inom Kundtjänst som är en av tre enheter inom Kommunikationsavdelningen. De två övriga enheterna är internationella kontoret och kommunikationsenheten.
Avdelningens uppdrag är att utifrån ett strategiskt perspektiv arbeta med övergripande kommunikationsfrågor i syfte att kommunicera och vårda Gävle kommuns varumärke. Arbetet sker i ständig samverkan och dialog såväl internt med medarbetare, chefer och politiker som externt med medier, invånare och gäster.
ARBETSUPPGIFTER
Älskar du service och trivs med att hjälpa andra människor? Söker du en händelserik arbetsplats med goda chanser att utvecklas? Har du erfarenhet av arbete med studentbostads- och samhälls-byggnadsfrågor? Då är det här jobbet för dig!
Gävle kommuns kundtjänst är placerad i Stadshuset. I enheten kundtjänst ingår även Gävle turistcenter, reception och växel för sålda uppdrag. Syftet är att ge de bästa förutsättningarna för Gävles invånare och gäster/turister att komma i kontakt med Gävle kommun.
Alla kundtjänstmedarbetare är i grunden generalister på kommunala samhällsfrågor och några är också specialister. Vi erbjuder dig ett arbete i en kreativ och stimulerande miljö med högt tempo och mycket kundkommunikation. Vi arbetar nära varandra i team.
Som kundkommunikatör kommer du att hjälpa och ge service till invånare i det personliga mötet, i telefon och i sociala medier. Du jobbar i telefonen ca 75% av tiden och svarar på frågor om kommunen och resterande tid ca 25% består av personliga möten och samordning av dina specialistfrågor.
I din specialistroll med inriktning studentbostads- och samhällsbyggnadsfrågor är du en länk mellan kundtjänsten och samhällsbyggnadsförvaltningen. Du är med och bygger upp nya rutiner för att se till att Gävle kommuns studentbostadsgaranti uppfylls. Du samverkar med bostadsföretag, studentkår, högskola och berörd förvaltning och samordnar aktiviteter för att hjälpa studenter att få en bostad.
I uppdraget ingår också generell service till våra invånare inom alla kommunens ansvarsområden. I samverkan med andra aktörer arbetar du för att utveckla Gävle som studentstad. Det innebär att du ska vara en länk mellan studenter, handläggare och politiker för att öka studentinflytandet i Gävle kommun, att du tillsammans med kollegor synliggör Gävle som plats samt att du är med och anordnar evenemang som riktar sig mot studenter.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant akademisk utbildning med inriktning samhällsbyggnad, eller annan utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom samhällsbyggnad eller fastighetsförvaltning och med studentbostadssociala frågor. Du har ett brett intresse för samhällsfrågor och god analytisk förmåga.
Du har en väl utvecklad servicekänsla, förmåga att skapa förtroende och viljan att hitta lösningar. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har lätt för att skapa relationer och tycker om samarbeta med andra, både internt och externt. Du tar egna initiativ, arbetar självständigt och samtidigt är du en medspelare i vårt lagarbete.
Du är en god datoranvändare och ser IT som ett viktigt verktyg i ditt arbete. Kommunikation via webb och sociala medier ingår i tjänsten och det är meriterande om du har erfarenhet. Det är även meriterande med erfarenhet av kundtjänstsystem såsom Artvise, Flexite eller liknande.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Svensson
Lena Arnberg
026-17 80 05
Karin Jansson
026-17 80 47
Sofia Heino
026-17 80 87
Jan Eriksson
026-17 92 75
Tina Wiklundh-Stang
026-17 95 50
Enhetschef Jämlikhet, Kommunledningskontoret Kajsa Svaleryd
026-17 87 74
Förvaltningschef Socialtjänst Gävle Mats Collin
026-17 87 74
Vision Erik Mäki
026-17 72 28
Akademikerförbundet SSR Michael Almqvist
026-17 99 97