OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en vardagshjälte?
På MittSverige Vatten & Avfall arbetar vi för ett hållbart samhälle. Vår ständiga närvaro hos natur och människor gör att vi har ett stort ansvar och en viktig roll för ett fungerande kretslopp. I våra tre ägarkommuner Sundsvall, Timrå och Nordanstig bor över 120 000 invånare. Det är för dem, men kanske ännu mer tillsammans med dem, vi arbetar för att driva, utveckla, och bidra med kunskap inom vatten- och avfallsfrågor. Alltid med hållbarhet och miljö i fokus. Våra värdeord mod, öppenhet och helhetssyn ska alltid genomsyra verksamheten.
Vi söker nu en vikare till Kundserviceenhetens första linje!
Du kommer tillhöra Kundserviceenheten som ligger under avdelningen Externa relationer tillsammans med kommunikationsenheten. Avdelningen ansvarar för utvecklingen av interna och externa relationer, inklusive varumärkesarbete. Den är ett stöd för att företaget utvecklar och vårdar relationer med ägarkommuner, kunder och medarbetare. Avdelningen är även drivande i bolagets hållbarhetsarbete.
Kundserviceenheten är indelad i en första och andra linje där den första linjen tar emot inkommande samtal och hanterar olika typer av kundärenden. Den andra linjen hanterar tekniska ärenden som kräver längre tid att utreda och i vissa fall även platsbesök.
ARBETSUPPGIFTER
• Ta emot och hantera inkommande kundförfrågningar och felanmälningar
• Finnas tillgänglig och ge service till kunder, entreprenörer, besökare och andra intressenter
• Löpande uppdatera våra verksamhetssystem med korrekt information
• Administration kopplat till kundärenden
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Tjänsten kräver att du har god datavana samt förmåga att uttrycka dig väl på Svenska och Engelska. Du är van att formulera dig och skrift.
Du ska även ha:
• Minst 1års tidigare erfarenhet av arbete med kundkontakter.
Det är meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av arbete med reskontra och fakturor eller liknande.
• Kunskap om vatten, avlopp eller avfall
• Arbetat inom offentlig verksamhet
• Vana att arbeta i olika affärssystem
• Kunskap inom MS-office (outlook, excel, word, powerpoint)
Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs att arbeta med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är tydlig i din kommunikation och anpassar dig efter motparten så att budskapet når fram. Du arbetar bra med komplexa frågor, analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.
I ditt arbetssätt är du van att själv strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter alltid med kunden i fokus.
För att du ska trivas i rollen tror vi att du är trivs med att varje dag leverera god service till kunder och kollegor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett stabilt kommunalt bolag. Inom verksamheten finns en hög kompetens och en vilja att vårda samhället ur ett hållbart perspektiv med miljön i fokus. Vårt engagemang återspeglar sig i den stolthet och anda som finns bland våra medarbetare.
Utöver detta bedriver vi även ett aktivt hälsoarbete.
Vi välkomnar arbetssökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vår målsättning är att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetare har möjlighet att utvecklas och växa i sin roll.
Drogtest är obligatoriskt vid nyanställning samt en enklare hälsoundersökning.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.