Kundkommunikatör till Vattenfall Kundservice

Kundkommunikatör till Vattenfall Kundservice

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.


Jobbeskrivning
Just nu söker vi personer som vill jobba i rollen som Kundkommunikatör på Vattenfalls kundservice i Umeå! Vill du jobba för ett företag som satsar mot en fossilfri framtid och inspirera människor att fatta bra beslut för miljön – då är Vattenfall rätt arbetsplats för dig!
I rollen som Kundkommunikatör går arbetet ut på att skapa betydande och minnesvärda kundupplevelser genom ditt sätt att kommunicera. I rollen agerar du ambassadör för Vattenfall genom att skapa förstklassiga kundupplevelser till Vattenfalls kunder, främst via telefon och e-post. Du kommer att aktivt arbeta med behovsanalyser och merförsäljning av Vattenfalls produkter som alla bidrar till en fossilfri framtid.
Du kommer att arbeta i ett team där både du och teamet arbetar mot tydligt uppsatta mål. Arbetstiderna är kontorstider som förläggs mellan 08.00-18.15, måndag till fredag och vi erbjuder både visstid- och tillsvidareanställning.
I rollen får du möjlighet att lära dig om Vattenfalls verksamhet och hur energibranschen fungerar. På Vattenfall får du en gedigen utbildning vilket innebär att du därmed inte behöver vara en expert inom energi för att söka jobbet. Utbildningen varvar mellan teori och praktik i syfte att du efter genomförd utbildning ska känna dig trygg i att hantera de kundärenden som du kommer att arbeta med.


Kravspecifikation
Vem är du?
Vi ser att du är en positiv person som älskar att prata med kunder samt ser försäljning som en naturlig del av kundmötet. Vidare ser vi att du trivs med och tycker om att jobba mål- och resultatinriktat. Vi tar för givet att du är en kommunikativ, öppen och social person som lyssnar aktivt och är mån om att ge kunderna bästa möjliga upplevelse. Det är inte ett krav men meriterande om du har erfarenhet av serviceyrken samt om du behärskar språk flytande, utöver svenska och engelska.
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du
• Får och ger energi av att lyssna in kundens behov för att identifiera och erbjuda de bästa lösningarna för kunden.
• Har mycket god datorvana.
• Kommunicerar obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska.
• Har fullständiga gymnasiebetyg eller likvärdigt förvärvad kompetens.


Ytterligare information
Placeringsort: Umeå. Arbetet utförs från kontoret men skulle behov uppstå, finns möjligheten att jobba hemifrån.
Arbetstider: Kontorstider som förläggs mellan 08.00-18.15, måndag till fredag.
Omfattning: Visstid-eller tillsvidareanställning
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid.
Ansökan
Välkommen med din ansökan inkluderande personligt brev och CV Ansökningar kommer hanteras löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mejl, utan du ansöker på via länken i annonsen.
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Nils Landar via e-post: Nils.landar@vattenfall.com eller 070-257 40 74.
Fackliga representanter för denna tjänst är: Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Isaksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Luleå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 11 november 2022

Besöksadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
None

Postadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
Luleå, 97125

Liknande jobb


Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

7 november 2024

4 november 2024

9 oktober 2024