Kundkommunikatör/Telefonist

Arbetsbeskrivning

Kundkommunikatör/Telefonist

AnswerOnline arbetar med svarstjänster och växeltjänster. Med den senaste tekniken hjälper vi små till stora företag med svarstjänst - växeltjänster samt kundtjänst. Med vår rutin och kompetens ser vi till att våra kunder får bästa möjliga hantering av inkommande telefonsamtalen. Våra kunder representerar allt från börsnoterade företag, till en mängd små och medelstora företag i de flesta branscher.
Våra kunder är spridda över hela Sverige med en koncentration till storstäderna främst Stockholm.
Vi arbetar ej med utgående samtal som sälj - telemarketing etc.

AnswerOnline Sverige AB startades 1994. Vi är i dag 12 anställda med kontor på Fiskaregatan 46 i Kalmar - Högsta kreditvärdighet AAA. Vi är Medlemmar i Almega Tjänsteföretagen samt avtal med Unionen
För mer information om våra tjänster, besök oss på www.answeronline.se

Anställningsform deltid
Vi har behov av en person med en tjänstgöringsgrad deltid då vi har behov främst måndag och tisdagar samt vid sjukdom / ledighet eller temporärt mycket att göra.
Tjänsten är endast deltid och kommer ej utökas till heltid.

Arbetstid
Man skall kunna arbeta under våra öppettider vardagar
07-00 - 19-00 Tillträde: under maj / juni

Lön
Fast lön enligt Kollektivavtal.

Arbetsuppgifter
Som kundkommunikatör arbetar du uteslutande med datorn som hjälpmedel. Du svarar på inkommande samtal åt företag i de flesta branscher enligt våra kunders önskemål. Det kan vara allt från en växeltjänst där samtal skall kopplas till anknytningar inom företaget eller lämna information, samt hantera ordermottagning etc.
Ett flertal av våra kunder arbetar med utlandet så ett krav är att du skall kunna tala samt förstå engelska.

Krav:
Behärska svenska språket i tal och skrift. Kan hantera stressade situationer.
PC vana med mycket god tangentbordsteknik.
Erfarenhet av kundservice eller arbetat med svarstjänster är meriterande men inget krav.

Utbildningsbakgrund:
Fullgjord gymnasieutbildning med lägsta betyg Godkänd i svenska språket Goda kunskaper i engelska språket. Ytterligare språkkunskaper är meriterande

Personliga egenskaper:
Ärlig. Ansvarskännande. Serviceinriktad. Stresstålig. God simultankapacitet. God uppfattningsförmåga.
Hög arbetsnärvaro. God samarbetsförmåga. Hög social kompetens.

Hur ansöker jag?
Ansökan skickas till e-post: mikael@answeronline.se

Alternativt via post
AnswerOnline Sverige AB
Att: Rekrytering
Box 289
391 23 Kalmar

Besöksadress
FISKAREGATAN 46
KALMAR


Arbetsgivare
AnswerOnline Sverige AB

Mer information på http://www.answeronline.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AnswerOnline Sverige AB KALMAR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Tjänstgöringsgrad främst måndag och tisdagar samt vid behov vid sjukdom ledighet etc. Ej heltid
  • Publicerat: 9 maj 2016

Besöksadress

Fiskaregatan 46
Kalmar

Postadress

Box 289
KALMAR, 39123

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024