OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
Kommunikationsavdelningen är navet i kommunkoncernens kommunikation. Vi har det strategiska övergripande ansvaret för all kommunikation och vi både leder, stöttar, utvecklar och följer upp kommunikationsinsatser i hela koncernen. Våra viktigaste mål är att öka förtroendet för kommunkoncernens verksamheter samt öka gävlebornas möjligheter att påverka och vara delaktiga i Gävles utveckling och framtid.
Kundtjänsten är en enhet inom kommunikationsavdelningen.
Kundtjänsten erbjuder samlad kommunal service under ett och samma tak. Vi lotsar dig till rätt person eller hjälper till att finna det du söker. Vi arbetar idag tillsammans med sektorernas handläggare och experter efter begreppet "En väg in".
Våra ledord är hög tillgänglighet, god känsla för service och trevligt bemötande.
ARBETSUPPGIFTER
Som kundkommunikatör ska du tillsammans med dina kollegor i teamet hjälpa och ge bästa möjliga service till Gävles invånare. Det gör du genom att ta emot telefonsamtal, svara på e-post, ha kontakter via sociala medier samt att du ger support i kommunens e-tjänster. Du arbetar med information och vägledning, hanterar och fördelar ärenden i vårt kundtjänstsystem samt att du samarbetar som handläggare åt Gävle Parkeringsservice AB så att kunderna får rätt hjälp.
Vi söker en kundkommunikatör/telefonist till ett nytt team som ska byggas upp och starta upp efter sommaren med placering på Gävle Kommuns Kundserviceavdelning tillsammans med övriga kundtjänstmedarbetare. Du kommer att arbeta som kundkommunikatör i kundtjänst mot Gävle Parkeringsservice AB samt som telefonist till ett antal växeltjänster för Gävle kommuns bolag och några av våra kommunförbund. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med arbetstid 8-17. Tillträde önskas så snart som möjligt för att påbörja introduktion och hinna utbilda samtliga teammedlemmar till starten den 1 september.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt minst två års erfarenhet inom serviceyrken med kundkontakt. Högskoleutbildning och körkort är meriterande.
Du som söker är en flexibel och serviceinriktad person som har ett mycket gott bemötande och anpassar dig för att hitta win-win-lösningar utan personlig prestige med verksamheten och kunden ständigt i fokus.
Vi vill se att du har förmågan att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer. Du förblir optimistiskt inför utmaningar och har förmågan att acceptera och lära av kritik och sprida positivitet.
Vidare ska du kunna arbeta både i grupp och självständigt och snabbt hitta lösningar på uppkomna problem. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Vi förutsätter att du har mycket god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska och har lätt för att utrycka dig i både tal och skrift. Kommunikation via webb och sociala medier ingår i tjänsten.
Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-system som till exempel Artvise, Microsoft Dynamics, Teams, Outlook, Cmg, MICC agent eller liknande, men inget krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
Enhetschef Kommunikationsavdelningen Veronica Bångfeldt
026-17 71 04
Kundtjänstchef Anneli Nilsson
026- 17 81 09
Kommunikationschef Johan Adolfsson
026-17 80 06