OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund som är en global marknadsledare inom IT-lösningar söker vi nu en Kundkoordinator.
Dina arbetsuppgifter:
I rollen som Kundkoordinator kommer du att stötta och arbeta med några av vår kunds viktigare kunder och leverantörer. Dina viktigaste arbetsuppgifter kretsar kring att stötta och ge service åt kundens kund genom att vara spindeln i nätet och samverka med olika interna enheter och leverantörer för att förse kundens kund med löpande information och rapportering kring olika beställningar av hårdvara och mjukvara samt leveranser och fakturering. Du kommer att ha en daglig kontakt med inköpare, säljare, innesäljare och ekonomiavdelningen.
Du kommer att vara konsult via oss på Clevry men arbeta ute hos vår kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Stötta kunden och den interna organisationen med svar och besked angående leveranser, serienummer, fakturor och inventering
- På daglig basis rapportera enligt förbestämda mallar i kundens verktyg, order, logistik och leveransinformation
- Veckovis rapportering enligt mall från kunden gällande leveransprecision och uppföljning på mätetal exempelvis (KPIer) och SLAer
Start: Omgående
Omfattning: Konsultuppdrag fram till 2022-09-30
Arbetstider: Kontorstider (08:00-17:00). Det kommer förekomma en del arbete under kvällstid så det gäller att man är flexibel då kundens kontakter arbetar från USA.
Placering: Solna
Din profil:
Vi söker dig som har studerat exempelvis ekonomi, inköp, logistik eller administration och vill komma ut i arbetslivet eller dig som är i början av din karriär med något eller några års erfarenhet inom dessa områden. Vi ser gärna att du har en god systemvana och har erfarenhet från Office 365 och Excel. Vidare som person ser vi att du är ordningsam, serviceminded, lösningsorienterad, noggrann och tycker om att arbeta med siffror och ge service.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom kundtjänst eller arbetat i en roll som service manager, säljstöd eller koordinator. Det är viktigt att man är ansvarstagande och tycker om att arbeta i team såväl självständigt. Ett krav för tjänsten är att du behärskar det engelska språket i tal och skrift flytande.
Om oss
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 (0) 70 417 92 81. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)