OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Är du en orädd person som gillar fart och fläkt? Drivs du av att hjälpa och serva kunder och samtidigt få möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö på ett marknadsledande företag? Då är detta en roll för dig!
Företaget
Vår kund är ett välkänt företag och innovationsledaren inom hushållsapparater! Det är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 12,6 miljarder euro under 2015 och mer än 56,000 anställda. Företaget inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Då företaget är i ständig tillväxt söker de nu en kundkoordinator inom logistik till kontoret i Solna
Tjänsten
Som kundkoordinator arbetar du i ett team på 7 personer. Du kommer främst att arbeta med transportskador. Det är en bred roll där arbetsuppgifterna varierar från dag till dag. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat att ta emot inkommande samtal och mail från kunder vars produkter är transportskadade. Du felsöker i systemet och bedömer hur skadan ska åtgärdas. I denna roll har du förutom kontakten med kunder även mycket dialog och samarbete med andra serviceavdelningar, lager och transportörer.
För denna roll blir du anställd som konsult via Placera Personal. Det är en heltidstjänst med start omgående t.om årsskiftet, men stora möjligheter till förlängning.
Kvalifikationer
För denna roll söker vi dig som har följande bakgrund
• Du har erfarenhet av och trivs att arbeta med kundservice
• Du har mycket god systemvana
• Du har förmågan att hantera många processer samtidigt
• Du talar och skriver engelska och svenska flytande, då det krävs för rollen
• Meriternade om du har kunskaper i affärssystemet SAP
• Meriterande om du har erfarenhet av arbete med transport och logistik
Personligt
För denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som kundorienterad, strukturerad och ansvarstagande. Du gillar att lösa problem och arbetar effektivt. Vidare är du orätt och nyfiken och trivs med att samarbeta med andra kollegor.
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719