Kundkoordinator med stora utvecklingsmöjligheter inom logistik sökes!

Kundkoordinator med stora utvecklingsmöjligheter inom logistik sökes!

Arbetsbeskrivning

Nu har vi möjligheten att erbjuda en rolig utmaning för dig som vill utvecklas i en bred roll på en avdelning i förändring. Vill du arbeta på ett bolag där du ges möjlighet att bidra till utvecklingen av hållbara logistiktjänster? Då ska du söka denna tjänst på Green Cargo i Hallsberg. Tveka inte att söka redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Green Cargo utvecklar och levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik med Skandinavien som hemmamarknad. Bolaget är inne i en spännande fas och arbetar med att förbättra och utveckla vårt kunderbjudande och service, vilket du kommer att vara en viktig del av. Academic Work har ett långt gående samarbete med Green Cargo och nu söker vi fler medarbetare till Green Cargo i Hallsberg. Du kommer att börja din karriär på Green Cargo som kundkoordinator för att få en bra grund att stå på. Under dina första månader kommer du att få gå interna utbildningar för att sedan kunna axla en roll inom logistik. För att passa in i denna roll bör du vara driven och nyfiken och ha ett brinnande intresse för logistik.

Detta är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Green Cargo. Uppdraget kommer att vara på heltid och därefter finns det goda chanser till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundkoordinator kommer du att arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för olika kunder och branscher hos Green Cargo. Arbetet och kommunikationen mot kunder sker främst via mejl men även via telefon. Du kommer att ta emot både beställningar och förbättringssynpunkter från kunder men främst arbeta operativt i Green Cargos system. Rollen som kundkoordinator kommer ge dig en bra grund så att du sedan kan ta steget mot logistik och rollen som logistikpartner.

I rollen som kundkoordinator kommer du till exempel att:


* Hantera det administrativa flödet kring kundens transporter
* Ha både kund och interna kontakter i olika avseenden och ärenden, muntligt och skriftligt
* Boka transporter, registrera, återkoppla och lösa kundens önskemål


I framtida rollen som logistikpartner kommer du till exempel att:


* Ta in och löpande uppdatera kundens behov och ge input till nuvarande och nästkommande produktionsplan
* Hålla kunden uppdaterad om planerade produktionsanpassningar där deras ”normalflöde” påverkas
* Regelbundet ha dialog med nödvändiga kunder och leverantörer/samarbetspartners
* Bevaka kundens transporter och arbete proaktiv med att få fram kundens gods enligt kundlöfte samt ta fram alternativa lösningar vid behov
* Samverka internt för att optimera flöden och säkerställa kvalitet och förutsägbarhet i vår leverans


VI SÖKER DIG SOM
- Har en logistikexamen eller några års erfarenhet av en liknande administrativtjänst inom logistik branschen.
- Har erfarenhet av service och administration i någon form
- Har goda datorkunskaper inklusive kunskap/erfarenheter i Office 365
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då mail samt telefonkontakt kommer ske på båda språken

Som person är du:


* Problemlösande
* Självgående
* Noggrann
* Serviceinriktad


Övrig information:


* Plats: Hallsberg, nära tågstationen
* Start: omgående
* Arbetstider: dagtid
* Tjänsten kräver ett utdrag från det allmänna belastningsregistret


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
När du väljer Green Cargo väljer du en grön arbetsgivare. Hos oss blir du betydelsefull och varje dag du går till arbetet gör du en insats – för svenskt näringsliv, för miljön och för framtidens transporter. Medarbetarna är vårt företag och våra värderingar; vi har koll, vi vågar, vi bryr oss och vi levererar, genomsyrar allt vi gör.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024