Kundkoordinator till affärsflygsoperatör på Landvetter

Kundkoordinator till affärsflygsoperatör på Landvetter

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en strukturerad och ansvarstagande kundkoordinator som vill arbeta på en familjär arbetsplats på Landvetter. Du skräddarsyr flygningar och transporter efter kunders specifika behov. Det innebär att det krävs en hög servicenivå, noggrannhet och att man med fingertoppskänsla levererar valt flygalternativ till bolagets kunder.

Affärsflygsoperatören EFS (EFS European Flight Service) har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Alla frågor rörande tjänsten hänvisas direkt till KFX HR-partner.



Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Om företaget
EFS European Flight Service AB är en svensk affärsflygoperatör med hela världen som servicefält för sin flexibla och moderna flygplansflotta. EFS har sin bas på Landvetter utanför Göteborg men finns också representerade på flygplatserna i Stockholm och London.

EFS kontor är beläget vid Landvetter flygplats. Parkeringsmöjligheter finns.

Arbetsuppgifter
Som kundkoordinator hos EFS är du en viktig nyckelspelare som ansvarar för att kundens behov tillgodoses och levereras. I ditt dagliga arbete har du nära kontakt med företagets kunder som består av såväl flygplansägare som privata kunder. Du tar emot mejl och samtal med kundens förfrågningar/bokningar, räknar och skickar offerter, beställer eventuella transporter och ser till att kundens flygresa fungerar från början till slut. Du har löpande kontakt med EFS interna avdelningar i London och på Landvetter samt med flygplatser runt om i världen. Du håller kunden löpande informerad vid ändringar och är ständigt på tårna för att göra det lilla extra. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och förväntas ha god struktur i ditt arbete så inget faller mellan stolarna.


Kvalifikationer
Vi tror att du som söker tjänsten har en bakgrund inom administration, koordinering eller logistik. Kanske har du tidigare arbetat inom flygindustrin och ser detta som en optimal fortsättning i ditt yrkesliv. Vidare har du tidigare arbetat inom serviceyrken vilket gör att du har en god känsla för service, drivs av kundkontakten och förstår värdet av att alltid tillgodose kundens behov.

Som koordinator är du spindel i nätet, du har många kontakter såväl internt som externt. Du bör därför trivas i samarbete med andra samt ha en trygghet som gör att du vågar fatta egna beslut. Du är en driftig problemlösare och trivs när du får kavla upp ärmarna och ta tag i det som behöver göras. Du har inga problem att hantera oväntade arbetsuppgifter som ibland behöver lösas med kort framförhållning. Hög struktur, noggrannhet och proaktivitet är egenskaper som vi tror kännetecknar dig.

Flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Vidare bör du arbetat i affärssystem tidigare samt Office-programmet.


Övrigt
Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag kl. 8-17. Arbetet sker på kontoret på Landvetter.
Start enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 4 oktober 2022

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024