OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att arbetsdagen ska gå som på räls? Då är det här jobbet inte för dig. Men om du däremot brinner för att ge service och lösa problem har du hittat helt rätt! Uppskattar du att arbeta i team och är den som sprider energi till andra är det dig vi söker. Tjänsten som kundkoordinator på Green Cargo i Hallsberg passar dig som har bra koll på datasystem och vill ta klivet in i logistikbranschen. Tveka inte att söka redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Green Cargo utvecklar och levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik med Skandinavien som hemmamarknad. Nu behöver de stärka upp med ytterligare personer som vill jobba med transportsupport och koordinering. Vi har ett långt gående samarbete med Green Cargo och nu söker vi ytterligare två personer för teamet handel och logistik till Green Cargo i Hallsberg. Teamet leds av Helen och består idag av 20 personer där det finns gott om kompetens för dig att förkovra dig i och lära av. Du erbjuds en gedigen introduktion på ca tre månader där du dels får utbildning inom branschen, dels får sitta bredvid en kollega innan du förväntas ta dig an eget arbete fullt ut.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Green Cargo. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig till sista augusti 2022 inledningsvis. Därefter finns det goda chanser till förlängning. Tjänsten innebär arbete över sommaren.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som kundkoordinator är varierande och utmanar mig hela tiden. Det är roligt att lära mig nya saker och tryggt att känna att jag har teamet i ryggen, vi är verkligen som ett lag" , så beskriver Eric rollen som kundkoordinator.
I rollen kommer du att arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för olika kunder och branscher hos Green Cargo. Arbetet och kommunikationen mot kunder sker främst via mejl men även via telefon. Du kommer att ta emot både beställningar och förbättringssynpunkter från kunder men främst arbeta operativt i Green Cargos system.
Du kommer till exempel att:
* Hantera det administrativa flödet kring kundens transporter
* Ha både kund och interna kontakter i olika avseenden och ärenden, muntligt och skriftligt
* Boka transporter, registrera, återkoppla och lösa kundens önskemål
Tjänsten är perfekt för dig som uppskattar en varierande arbetsdag med många kontaktytor. Många av Green Cargos anställda menar att en av de bidragande anledningarna till att de trivs så bra på arbetsplatsen är kollegorna. Tack vare storleken på kontoret i Hallsberg finns det dessutom flera olika avdelningar vilket gynnar dina utvecklingsmöjligheter och banar väg för en karriär inom organisationen.
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av service och administration i någon form
* Har god dator-och systemvana
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då mail samt telefonkontakt kommer sker på båda språken.
Det är meriterande om du:
* Har kunskaper i Excel och Outlook
* Har arbetat inom logistikbranschen
Som person är du:
* Problemlösande
* Flexibel
* Serviceinriktad och har god samarbetsförmåga
Övrig information
* Plats: Hallsberg, nära stationen
* Start: 1e mars
* Arbetstider: 07:00 - 15:30/07:30-16:00/08:00 - 16:30
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Green Cargos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Green Cargo är en hållbar logistikpartner och en viktig del av skandinaviskt näringsliv. Över 95 procent av vårt transportarbete sker med eltåg där klimatpåverkan är mycket nära noll. Varje dygn kör vi 400 godståg och ersätter dagligen runt 8 500 lastbilstransporter på vägnätet. I vårt nätverk trafikerar vi närmare 300 platser i Sverige, Norge och Danmark och med partners når vi hela Europa. Green Cargo ägs av svenska staten. Vi transporterar 21 miljoner ton gods, har 1 800 anställda och en årsomsättning på drygt 4 miljarder SEK (2020).
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231