Kundkoordinator till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vår kund är en stor global teknikkoncern med placering i Upplands Väsby. De arbetar med olika typer av anslutningar och sensorlösningar och har ett brett samarbete med kunder i över 100 länder. De har kontor i flera städer i Europa och deras nordiska kontor hittar du i Upplands Väsby. Där arbetar idag ca 25 medarbetare i nyrenoverade lokaler. Till kontoret i Upplands Väsby söker de nu en ny medarbetare med start omgående.

Tjänsten
För denna tjänst söker vi någon som har ett stort intresse av att arbeta i en teknisk miljö och som har tidigare erfarenhet av kundservice. Som kundservicemedarbetare ingå du i ett team på ca tre personer. Ni arbetar tillsammans mot den nordiska marknaden där du är ansvarig för de finska kunderna. Du servar kunder med information, besvarar frågor och ger support kring produkter. Det ingår även att övervaka leveranser, lägga in ordrar, ta emot reklamationer, hantera klagomål, uppdatera prislistor med mera.

Det är en rolig och varierande roll som ställer krav på ett nära samarbete med kund och en förståelse för deras behov. Detta är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via Placera Personal. Intentionen är, om båda parter är nöjda, att efter sex månader övergå till fast anställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid med startdatum enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
För denna roll söker vi dig som har följande bakgrund

• Du har minst 3 års erfarenhet av kundservice och administration
• Du har god erfarenhet av att hantera olika serviceärenden och processer
• Du talar och skriver finska och engelska flytande
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Du har mycket god systemvana, gärna i SAP.
• Du har en teknisk förståelse.
• Meriterande om du har tidigare erfarenhet av elektronikbranschen

Personligt
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, kundfokuserad och affärsdriven. Du trivs i en miljö där det händer mycket, har en god kommunikativ förmåga samt gillar att skapa långsiktiga relationer. Vidare är du en lagspelare och gillar att arbeta i ett högt tempo.

Arbetstid/Varaktighet
Konsultuppdrag via Placera Personal de första 6 månaderna med ambitionen om att gå över i en anställning hos kundföretaget
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Kontorstider mån-fre, 38,75 h/v

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 29 april 2019

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024