OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du den som ska vara med att utveckla och driva affären framåt hos ett av våra stora företag inom stål och industribranschen? Vi söker dig som är relationsskapande, driven och målinriktad samt som trivs i säljande roller.
Vi söker nu två kundkoordinatorer till Tibnor i Sundsvall. Här blir du del av ett härligt team som utvecklas och har roligt tillsammans i strävan mot såväl de gemensamma som individuella målen. Kontoret är nytt och modernt beläget i centrala Sundsvall.
Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och bearbetningstjänster. Tibnor har en viktig roll som en del av helheten: att vara samlingspunkten för smartare lösningar. Smartare lösningar betyder mer konkurrenskraft och effektivitet för kunder vilket leder till att vi tillsammans gör den nordiska industrin ännu starkare.
"Vi drivs av att göra skillnad för alla våra kunder. För vi, precis som de, måste arbeta hårdare, smartare och bättre för att hävda oss i den globala konkurrensen. Som en modern distributör av stål och metaller förstår vi att vår roll sträcker sig längre än till själva leveransen. Vi gör skillnad!"
Ansvarsområden
I denna roll har du daglig kontakt med kunder för att skapa nya relationer och bibehålla befintliga. Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg samt även mail. Dina ansvarsområden är försäljning, reklamationer och övriga kundrelaterade ärenden.
I arbetet ingår även att:
Lämna offert på efterfrågade produkter och/eller tjänster
Göra beställningar/orderläggningar
Bevaka och hantera besked om leveranser
Besvara frågor om produkter och tjänster
Uppföljningar av olika slag
Arbetstider
Heltid, med start snarast enligt överenskommelse, dagtid Mån-fre.
Kvalifikationer
Du drivs av att nå uppsatta mål och tar stort eget ansvar i ditt arbete. Det som även når framgång i detta uppdrag är att du gillar att arbeta såväl enskilt samt i samarbete med dina kollegor. Du sprider positiv energi, visar arbetsglädje och värdesätter god gemenskap. Du tar gärna emot feedback för att utvecklas och delar även med dig av dina egna kunskaper. Du är kundorienterad och har en god kommunikationsförmåga samt bidrar till att skapa goda relationer.
Utöver detta behöver du:
Gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller liknande
Goda datakunskaper och vana av att hantera flera administrativa system
God svenska och engelska i både tal och skrift
Tidigare erfarenhet och kunskap i SAP
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med:
Anbud, kalkyler och B2B försäljning
Försäljning mot verkstads-/industribranschen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Här behöver du tidigare arbetslivserfarenhet inom industri alternativt inom försäljning.
Ansökan
Ansök senast 2021-10-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se
Om företaget
Tibnor har 1000 anställda i 7 länder och är ett dotterbolag till SSAB. Huvudkontoret ligger i Solna utanför Stockholm. Säljkontor, lager och bearbetnings-anläggningar finns i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Baltikum. Varje land har lokala ledningsgrupper med god kännedom om sina respektive marknader. Inköp och lagerstyrning, parts business, IT, marknadsföring, kommunikation och HR sköts centralt. I Sverige finns även dotterbolag som verkar under eget varumärke.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044