Kundkoordinator/Ordermottagare till Fortum

Kundkoordinator/Ordermottagare till Fortum

Arbetsbeskrivning

Fortum växer så det knakar! För dig som tycker att miljöarbete är viktigt, söker en arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter och tycker dig ha ett sinne för struktur och kvalité finns här en tjänst. Vi söker dig med administrativ erfarenhet som vill ta nästa steg och arbeta back office med farligt avfall. Missa inte chansen, sök idag!

OM TJÄNSTEN
Fortum Recycling & Waste erbjuder tjänster kring återvinning och materialeffektivitet, miljöhantering och behandling av farligt avfall i Norden. I denna roll kommer du att ha eget kundansvar för Fortums avtalskunder inom avfall och återvinning med både spännande och komplexa uppdrag som kräver en hög grad av lösningsfokus. Du kommer ingå i ett team som består av 14 personer fördelade på fyra Front Office-medarbetare, en Key User och nio personer på Back Office. De som arbetar i rollen i dagsläget menar att några av de roligaste delarna är all kundkontakt och ansvar de har men att rollen också innebär komplexa och spännande ärenden där de alltid blir utmanade och aldrig fullärda.

Du erbjuds

En flexibel och modern arbetsplats som både erbjuder stora utvecklingsmöjligheter internt och har förstått vikten av frihet under ansvar. Även efter pandemin har Fortum för avsikt att implementera en hybrid-arbetsmodell som möjliggör att arbeta hemifrån halvtid.

För dig innebär ett arbete på Fortum spännande möjligheter att utveckla din expertis och skapa en meningsfull karriär – de kommer stötta dig på den resan. Fortum tror att mångfald och inkludering inspirerar oss alla att vara innovativa och växa tillsammans. Därför strävar de efter att bygga team där alla känner sig inkluderade och behandlas lika.

ARBETSUPPGIFTER
- Samordna kundens förfrågningar från början till slut, att upprätta deklarationer, fastställa avfallets egenskaper, risker och faror. Därefter bestämmer du bästa möjliga återvinning/behandling för ärendet.
- Du gör vidare inbokningar av avfallsleveranser, bokningar av transporter och upprättar transportdokument.
- Tolka avfallsanalyser, debitering samt tillhandahålla statistik.

Verksamheten bygger på mycket teamwork och ett tätt samarbete med övriga funktioner såsom sälj och produktionsverksamheten. Hela avdelningens mål är att tillsammans ge förstklassig service till företagets kunder inom avfall och återvinning.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av kvalitativt administrativt arbete, t.ex. kvalitetskontroll, myndighetsutövning, beslutsfattande, granskning etc.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
- Har kunskaper inom någon form av IT-system
- Har arbetat med kundbemötande roller tidigare.

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem (Fortum använder Microsoft Navision Dynamics)
* Arbetslivserfarenhet från avfall och återvinningsbranschen och/eller logistik med bakgrund i farligt avfall transporter (ADR)
* Erfarenhet av verksamhetsutveckling/systemutveckling


Som person är du:


* En lagspelare med god samarbetsförmåga
* Serviceinriktad
* Noggrann
* Problemlösande
* Självgående


I rekryteringsprocessen kommer dina personliga egenskaper att värderas mycket högt där bland annat tester är en del av processen.

#

Övrig information


* Start: enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering : Kvarntorp, Kumla. Körkort och tillgång till bil är nödvändigt för att ta sig till arbetspltasen


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Fortum Recycling & Waste erbjuder tjänster kring återvinning och materialeffektivitet, miljöhantering och behandling av farligt avfall i Norden. Det är ett europeiskt energiföretag med verksamhet i mer än 40 länder. Fortum arbetar dagligen för att involvera sina kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Bland annat genom att förse sina kunder med el, gas, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Med sina 20 000 anställda har de storleken, kompetensen och resurserna att driva energiomställningen framåt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024