OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sodexo söker en kund/lageransvarig till hittegodsverksamhet i Stockholm.
Tjänsten innefattar kund och lageransvar i Sodexos hittegodsverksamhet.
Sodexo Trafik, utför specialstädningar med höga krav inom transportväsendet som t.ex. flygplan (Landvetter, Gardermoen, Kastrup, Arlanda, Skavsta, Vanda), tåg (Norrlandståg, X40 Mälartrafiken, TIB, UVEN, Upptåget) och färjor (Stena Line).
Vi bedriver verksamhet i Sveriges största tåg depå i Hagalund i Solna samt på ytterligare 35 platser i Sverige. Arbetet sker dygnet runt, året runt.
Du kommer vara stationerad i vår lokal på Kungsgatan 79 i Stockholm, där du kommer ha mycket kontakt med kunder och övrig Sodexo arbetsledning. Du kommer ta emot hittegods, registrera och lämna ut/skicka till kund. Även sköta telefoni. Du kommer ha kontakt med vår övriga verksamhet ute i landet som även registrerar och förvarar hittegods. Hittegodsverksamheten är spindeln i nätet för vår hantering på 13 platser från Luleå till Malmö.
Arbetet kan stundtals hålla högt tempo och kräver att man kan prioritera och lösa olika uppgifter som kräver samtidig uppmärksamhet.
Kraven på kvalitet, säkerhet och punktlighet är höga.
Anställningen gäller i första hand visstidsanställning under våren och sommaren 2017 men med chans till förlängning.
Kvalifikationer/Krav
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av serviceyrke
• Du har goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift.
• Datorvana
• Erfarenhet av telefonitjänst är meriterande
Personliga egenskaper
• God servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor.
• Lyhörd för kundens behov.
• Flexibilitet och god samarbetsförmåga.
• Representativ och vara en god ambassadör för vårt företag.
• Noggrann, strukturerad och systematisk.
• Självständig och handlingskraftig.
• Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap.
• Positiv attityd.
Vi genomför intervjuer löpande, så tveka inte med din ansökan som vi vill ha snarast eller senast 2017-04-15
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg ReachMee (inte via mail).
Har du frågor ang tjänsten så var vänlig och kontakta Henrik Israelsson 08-5788 5914.
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan, sin starka drivkraft och entreprenörsanda startade han upp ett litet serviceföretag som levererade mat till företagspersonal i hans hemstad Marseille. Idag har Sodexo vuxit till en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder världen över. Vi är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, och våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor samt på institutioner. Vi erbjuder integrerade servicetjänster inom Facilities Management: arbetsplatstjänster, lokalvård, måltidsservice samt hjälpmedels- och konferensverksamhet. Vi bidrar till att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser. Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen. Vårt arbete inom dessa områden har också resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser under årens lopp.
I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,