OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strålfors, som ägs av Posten Norden AB, är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring.Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information.Strålfors, som omsätter 3,8 miljarder SEK, har tillverkning i 8 länder och cirka 2 000 anställda.Affärsområdet Informationslogistik erbjuder tjänster och produkter för informationsöverföring bestående av print och kuvertering, personalisering av plastkort, elektronisk betalningsförmedling, e-kommunikation samt logistiklösningar.Informationslogistik har möjlighet att hantera kundens hela utdata och kan hantera och distribuera den på många olika sätt.Det ger möjlighet att anpassa och personalisera kommunikationen så den integreras till verksamhetens krav och kundernas behov.Genom att erbjuda kundanpassade lösningar inom marknadskommunikation och administrativ kommunikation hjälper vi våra kunder att fokusera på sin kärnverksamhet.Till Kundservice inom Information Logistics söker vi nu en Kundlösningsansvarig med i första hand ansvar för att vara Single Point of Contact, koordinator av Strålfors tjänster, mot Posten Meddelande i frågor om eBREV, och i andra hand även ansvar för att skapa kundlösningar till Strålfors kunder.Är du den som med affärsmässighet, proaktivitet och kreativitet kan skapa och utveckla goda relationer i huvudsak till vår samarbetspartner Posten Meddelande? Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att - hålla Posten Meddelande uppdaterade om pågående projekt och utveckling av Strålfors produkter - koordinera frågor om Strålfors tjänster samt vara kontaktperson gällande frågor om produktionen från Posten Meddelandes Kundslösningsspecialister - driva samordningsmöten mellan Posten Meddelande och Strålfors - skapa kundlösningar och ta fram prisförslag till Strålfors kunder - implementera kundlösningar tillsammans med tillsatt kundteam inom Strålfors - säkerställa att uppdrag/rutin dokumenteras och förankras med produktion och kundsupport samt uppdateras vid behov - ansvara för att den löpande driften följer avtal/SLA Som person är du - utåtriktad, lyhörd och har lätt för att samarbeta - självständig, ansvarstagande och tar initiativ till nya aktiviteter - strukturerad, noggrann och kan arbeta mål- och resultatinriktat - proaktiv och engagerad