Kundmottagare

Arbetsbeskrivning

Volvo Truck Center Sweden AB är en av Volvo Lastvagnars helägda återförsäljar- och servicenätverk i Europa. Volvo Truck Center i Sverige består av 19 egna moderna serviceanläggningar och 2 demonteringsanläggningar för lastbilar/bussar, i och runt de tre storstäderna. Dessutom bedriver vi verksamhet hos ett antal kunder. Omsättningen är närmare 2 miljarder kronor och c:a 600 personer jobbar med försäljning och service. Ca 850 nya och 550 begagnade lastbilar levereras varje år. Samtliga egna serviceanläggningar är ackrediterade av Swedac, kvalitetssäkrade enligt ISO 9001 samt miljöcertificerade enligt ISO14001. För mer information; se www.volvotruckcenter.se

Till vår anläggning i Sollentuna söker vi nu en Kundmottagare

Verkstaden i Sollentuna är regionens största och vi jobbar med att serva och reparera lastbilar och bussar och vi säljer även nya och begagnade lastbilar.

I ett led att förstärka våra kundrelationer och öka vår kvalitet så kommer vi att delvis förändra vårt arbetssätt i kundmottagningen. Genom att skapa en kundservicegrupp bestående av ett antal personer som tillsammans jobbar med den totala processen från Planering-Mottagning till Fakturering-Uppföljning säkerställer vi att på bästa sätt ta emot våra kunder och tillgodose deras behov gällande service, reparationer och försäljning av reservdelar.

Som kundmottagare fungerar du som länken mellan verkstaden och kunderna. Din roll innebär att du stämmer av utfört arbete gentemot verkstaden för att sedan fakturera kunden samt handlägga garantifrågor. Du kommer ha daglig kontakt med våra kunder och du ansvarar för att upprätthålla en god servicenivå i enlighet med våra riktlinjer.
Du tar emot våra kunder, marknadsför våra servicetjänster och lämnar även ut färdiga fordon.

Vi söker dig som har en hög servicekänsla och som är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. Som person är du öppen, kommunikativ och du trivs i en omväxlande miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är noggrann, strukturerad och självgående samtidigt som du ser till helheten och teamet. Att du har förmågan att prioritera och arbeta effektivt med bibehållen servicenivå, även under stress, är viktigt eftersom arbetsbelastningen stundtals är hög.
Du ska ha god administrativ förmåga samt datavana. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Fordonskännedom är meriterande. B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete i ett företag som aktivt arbetar med att utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade medarbetare där trivselfaktorn är hög. Som kundmottagare hos oss har du ett omväxlande arbete med både frihet och ansvar och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.

Inom Volvo Truck Center Sweden AB arbetar vi aktivt med att öka mångfalden inom vår verksamhet. I våra arbetsgrupper vill vi därför ha en bra mix av personligheter, kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrunder.

Kontaktpersoner på detta företaget

Servicechef Fredrik Möller
08-50 01 00 72
IF Metall Per Bastrup
08-625 55 53
Servicechef Per-Åke Hansson
08-625 56 45
Ledarna Thomas Edvall
08-625 55 35
Servicechef Gustav Törnqvist
08-55 30 38 37
Servicechef Urban Jörnek
016-17 64 03
IF Metall Per Andersson
016-17 64 13
Arbetsledare Per-Erik Norberg
08-623 32 51
Servicechef Fiete Lachmann
08-50 01 00 72
Arbetsledare Björn Winell
08-623 32 61

Sammanfattning

Besöksadress

Knistavägen 3
None

Postadress

Box 625
SOLLENTUNA, 19126

Liknande jobb


Customer Support till Leasingbolag

14 november 2024

Skaderådgivare

Skaderådgivare

14 november 2024

Kundmottagare till verkstad i Stockholm

Kundmottagare till verkstad i Stockholm

14 november 2024