Kundmottagare

Kundmottagare

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen ansvarar för att planera, leverera, förvalta och utveckla de lokaler och lokalbehov som finns inom Göteborgs Stad. Genom detta får stadens förvaltningar de lokaler som behövs. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. På förvaltningen arbetar cirka 630 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på drift och underhållsavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Tycker du om att vara i centrum och dessutom ha kunden i centrum?

Vi söker dig som vill arbeta som kundmottagare på vår kundmottagning. Du ser till att skapa förutsättningar för att alla våra verksamheter ska fungera smidigt och att dina arbetskamrater ska kunna göra ett bra jobb. Du är rösten som förmedlar, information, fakta och önskemål, till dina arbetskamrater på Stadsfastighetsförvaltningen och de vi jobbar för.

Arbetet som kundmottagare innebär bland annat att du tar emot felanmälningar och kunduppdrag per telefon och webb för att sedan registrera dom i vårt fastighetssystem Xpand. Du kommer också arbeta med att uppdatera vårt kundregister. Arbetet innebär mycket sociala kontakter.

Du kommer att ha ett varierat arbete med mycket kontakter med många olika människor och med en rak och öppen kommunikation. Du får ta ett stort eget ansvar, du prioriterar, planerar och får gärna tänka nytt. Det är du som ser till att det är enkelt att nå oss och få hjälp. Du tycker att det är inspirerande att möta olika människor och personligheter. Vem det än är ska de känna sig varmt välkomna. Och du jobbar med vem som helst, vem du än är. Tillsammans arbetar vi för att göteborgarna ska få det bra.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har arbetat på call-center eller i en kundmottagning tidigare. Vi vill även att du är väl förtrogen med Officepaketet, meriterande är om du har erfarenhet av fastighetssystemet Xpand. Du skall ha vana vid att ge service med telefonen som ditt främsta arbetsredskap och positivt är om du har erfarenhet av Göteborgs Stads telefonisystem. Du har hög datorvana och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du är van vid informativa kundkontakter. Meriterande är om du även har erfarenhet av att ha arbetet i kommunal eller offentlig verksamhet.

Är du en person som är ansvarstagande och själv driver ditt arbete framåt? Strukturerar och organiserar du ditt eget arbete med hög flexibilitet och samarbetar med både kollegor, chefer, medarbetare och kunder på ett lättsamt och lugnt sätt även i pressade situationer? Är du snabbtänkt, noggrann och söker efter effektiva lösningar? Då har du de rätta egenskaperna för att jobba hos oss.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet.

Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024