OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en pigg, glad och alert kundmottagare till vår bilverkstad i Haninge (Norrby).
Den som söker måste brinna för god kundservice och kunna vara en bra ambassadör för vårt varumärke.
Vi tror att du har en fordonsteknisk bakgrund, kanske jobbat några år som tekniker och nu vill ta klivet till att bli kundmottagare.
Din huvudsakliga syssla förutom att vara vårt ansikte utåt är också att vara vårt nav på verkstaden genom att ta emot våra kunder, svara på telefon och mail-förfrågningar, skapa och räkna på kostnadsförslag, beställa reservdelar, planera arbetet för teknikerna mm.
Du som söker måste vara duktig på och gilla administrativa uppgifter då mycket i vår verksamhet handlar om dokumentation samt kunna klara av att hålla flera saker i gång samtidigt.
Då systemen vi arbetar med är både på svenska och engelska är det viktigt att du behärskar båda språken väl i tal och skrift.
Vår verkstad i Haninge servar och reparerar mest allbilar men är även auktoriserade för Saab. Tidigare erfarenhet av Saab ses som meriterande.
Vi är anslutna till Autoexperten-kedjan och arbetar i systemet Winassist.
Som del i Min bil koncernen har du många kollegor runt om i Stockholm, våra andra verkstäder ligger i Tyresö, Bromma, Vallentuna, Sollentuna och Täby.
Vi kommer att påbörja intervjuer löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstidens slut så - sök idag!